Kategorie článků:
Uherskohradišťské filmové hody (No. 4)
Svou letošní filmově letní středu jsem se poněkud masochisticky rozhodl věnovat českému filmu aneb Den český (a letušky)!
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 171/1)
V rámci 86. ročníku Jiráskova Hronova, který dnes začíná, nabízíme tento víkend tři dosud nepublikovaná Mudrování věnovaná amatérským a nezávislým divadelním skupinám z Brna a okolí. Zahajujeme o ořechovském Divadle u stolu: Raport o uměleckém činu amatérského spolku...
Uherskohradišťské filmové hody (No. 3)
Není nad to hned po ránu nechat se proplesknout brutálním tornádem režijní imaginace aneb Úterní saturnálie!
Poslední komentáře
- on Fotoreportáž z předávání Cen DN 2024 Děkujeme všem, kteří při předávání Cen DN odcházej…
- on Zemřela Blažena Hončarivová Milá Baďo, díky za vše, co jste pro zdejší operu a…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) A já si pořád říkal, proč vás nepotkávám na Janáčk…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Drahý Mistře, milý příteli a bývalý kolego Jarosla…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Jsem s pochroumaným panem Tučkem v e-mailovém kont…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Komentář k Mudrování ..... Poslední glosa o autoro…
- on Zemřel Pavel Krejčí Milý Pavle! Znali jsme se už od vojny. Sporadicky…
Asanace na Ukrajině (No. 4) – bonus
Hranice mezi realitou se chvějí pod nátlakem hereckých výkonů... Pokračujeme v přehledu ukrajinských ohlasů Rychlíkovy inscenace Havlovy hry Asanace v Kyjevě. Na závěr nabízíme text z Facebooku tlumočnice Ljudmily Smoljarové.
Uherskohradišťské filmové hody (No. 2)
Pondělí mne na 42. ročníku Letní filmové školy zastihlo coby zodpovědnou bytost, jež nepopře svou dominantní profesi divadelní aneb Divadelní pondělí (a filipínské kočky).
Asanace na Ukrajině (No. 3)
Ti, kteří nařídili střílet, teď dělají reformy... Další díl ohlasů Rychlíkovy inscenace Havlovy hry Asanace v Kyjevě.
Uherskohradišťské filmové hody (No. 1)
Ach! Už zas jest to konečně tady: Letní filmová škola v Uherském Hradišti! A s ní i mé denní zpravodajství. Na úvod nabízím víkendovou smršť.
Asanace na Ukrajině (No. 2)
Pravda mohla být vyslovená jen během noční opojné tmy, načež přišlo ráno se svou krutou realitou a beznadějí... Pokračování ohlasů Rychlíkovy inscenace Havlovy hry Asanace na Malé scéně Národního akademického divadla Ivana Franka v Kyjevě. Tentokrát z deníku ГолосUA.
Asanace na Ukrajině (No. 1)
Na Malé scéně Národního akademického divadla Ivana Franka v Kyjevě se 10. června konala premiéra inscenace Havlova dramatu Asanace, kterou připravil český režisér Břetislav Rychlík s ukrajinskými herci a smíšeným tvůrčím týmem. V krátkém seriálu nabízíme několik ohlasů...
Prof. Jan Císař: Dnes o všem pochybuji II/4
Přednáším na DAMU přehled vývoje české divadelní kritiky, a když se dostanu ke jménu Kopecký, mohl bych vyprávět hodiny. To je postava pro literaturu... Pokračování ukázek z nepublikovaných částí velkého rozhovoru s prof. Janem Císařem z DN 13/2016.
Nultý bod nezná hranice (No. 4)
Svaté divadlo, divadlo krutosti... Možná tak by mohl znít podtitul festivalu Nultý bod, který dnes v Divadle v Celetné končí.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 170)
Sdílel jsem bolest Orfeovu, protože to byla bolest i má… aneb Mudrování nad premiérou Orfea a Eurydiky v Divadle na Orlí. /Z nepublikovaných Mudrování jaro/léto 2016/
Nultý bod nezná hranice (No. 3)
Program třetího festivalového dne Nultého bodu byl nabitý fyzickou silou a emocionalitou. Tanečnice Iona Kewney s hudebníkem Josephem Quimbym uvedli představení na hranici tance, nového cirkusu, gymnastiky a rituálu s názvem Black Regent.
Nultý bod nezná hranice (No. 2)
Úterní program druhého dne festivalu Nultý bod přinesl kromě příjemných setkání v letním večeru dvě velmi rozdílné produkce - Dům klaunů řecko-německého dua Merluin Puppet theatre a sólo Uroboros pražské performerky Dory Debnárové.
Nultý bod nezná hranice (No. 1)
Včera v Divadle v Celetné začal osmý ročník mezinárodního festivalu Nultý bod. Festivalu, jenž chce prezentovat projekty, které překračují hranice žánrů a druhů divadla. Zahajovacím představením bylo Post No Bills dánské tanečnice a choreografky Kitt Johnson.
Prof. Jan Císař: Dnes o všem pochybuji II/3
Alena Urbanová byla o dost starší než já. V době, kdy jsem studoval, patřila k mladé, nastupující, divoké, radikální kritické generaci, zejména v časopise Divadlo... Pokračování ukázek z nepublikovaných částí velkého rozhovoru s prof. Janem Císařem z DN 13/2016.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 169)
Pátek voněl po vdolcích… aneb Mudrování nad Kontrasty, novou vlnou brněnského baletu. /Z nepublikovaných Mudrování - jaro/léto 2016/