Kategorie článků:
Nultý bod (No. 5) Za dveřmi / 2018
V reportáži z prvního dne festivalu jsem zapomněl zmínit německou akvizici Cabinet Fatalia aneb Druhý den festivalu pouličního divadla Za dveřmi na pražském Výstavišti.
Nultý bod (No. 4) Za dveřmi / 2018
První den festivalu pouličního divadla Za dveřmi na holešovickém Výstavišti: Jeden z vrcholů přišel překvapivě záhy po zahájení – soubor Kamchàtka.
Z galaxie jménem Mighty Sounds (No. 1)
K Mighty Sounds chovám dlouholeté sympatie především pro ochotu organizátorů jít vlastní cestou, bez kompromisů a nežádoucího podstrojování širokým diváckým masám aneb Příjezd a páteční slasti i strasti!
Poslední komentáře
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Poslední rozloučení se uskuteční při mši svaté ve…
- on Zemřela Marie Poesová Poslední rozloučení se uskuteční v pondělí 26. lis…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Stašku, poznal jsem Tě až po listopadu 1989. Byl j…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický S velkou lítostí jsem zaznamenala zprávu o odchodu…
- on Zemřel Petr Komínek Datum narození pana Komínka opraveno. Ve veřejných…
- on Zemřel Petr Komínek Šťastný let Péťovi. (Dovolím si upozornit na chybu…
- on Umění skrze manipulaci? Pane Janoušku, mrzí mě a zaskočilo Vaše rozhořčení…
Clown Bilbo bloguje (No. 71)
Směj se, v žert proměň bolest a smutek svůj... Směj se jen, klaune, své ztracené tváři... Směj! Aneb Irská slast!
Nultý bod (No. 3) Za dveřmi / 2018
V pondělí začaly oba festivaly – Za dveřmi v ulicích, Nultý bod v Celetné... O pouliční performanci souboru Kamchátka na Můstku a performanci Pour v tanečnice Paige Culley v Divadle v Celetné.
Nultý bod (No. 2) Za dveřmi / 2018
Z Kanady přijela do Prahy choreografka Daina Ashbee, jejíž choreografie Pour v provedení Paige Culley zahájí v pondělí festival Nultý bod v Divadle v Celetné.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 359)
Skvělý nápad, instalovat sochy do uliček mezi moderně postavené domy. Jako by to sem patřilo... Aneb Mudrování nad výstavou plastik Dušana Tejkala v Králově Poli nazvané Mezi auty.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 358)
Vážení, je-li vám smutno, seberte své děti a dejte si v Radosti pohádky, co jsou praštěné… Neprohloupíte. Aneb Mudrování nad Praštěnými pohádkami brněnských Indiánů v Radosti
Nultý bod (No. 1) Za dveřmi / 2018
Už po desáté zabydlí na týden letní Prahu dva festivaly, které představí to nejzajímavější z českého, ale i zahraničního repertoáru tanečních, pohybových, klaunských, nonverbálních i multimediálních produkcí všeho druhu.
Z letního zápisníčku Jany Soprové (No. 1)
K počátku léta patří pro mnohé z nás Loutkářská Chrudim. Letos už sedmašedesátá. Malebné trochu ospalé městečko na týden ožívá nejrůznějšími typy loutek a předmětů, a člověk občas zírá, s čím vším se dá hrát.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 17)
Uvedení Monteverdiho Orfea - ať jakkoli scénicky diskutabilní - je v každém případě v rámci tuzemských scén významným počinem aneb Orfeo v Plzni – výborné hudební provedení, unylá režie.
Nová síť informuje (No. 18)
Co sebou přinesla transformace a jaké jsou výhody a nevýhody existence na křižovatce zřizované a nezřizované kultury, prozradil zakladatel Divadla 29 a stávající ředitel Centra pro otevřenou kulturu Zdeněk Závodný.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 16)
Národní divadlo v Praze uvedlo romantickou operu Julese Masseneta Werther. Nová inscenace je zajímavá především obsazením hlavních rolí, které ztvárňují vesměs mladí, v Národním divadle hostující pěvci, kteří se prosazují i v zahraničí.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 357)
Umru, umru, nevím, kdy to bude. Umru, umru, nevím, kde to bude. Aneb Mudrování nad čarováním Ivy Bittové pod zdmi hradu Špilberk na závěr 50. sezony Divadla Husa na provázku.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 356)
Divadlo Polárka završilo inscenací Alenka za zrcadlem úspěšnou sezonu, ve které se podařilo přesvědčit brněnskou veřejnost o oprávněnosti bytí na kulturní mapě města aneb Mudrování nad zdařilou Alenkou za zrcadlem.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 355)
Ohnivost červených pruhů prostupovala černí noblesních kostýmů graciézních tanečnic propínajících štíhlost nohou do klapotu kroků tanga aneb Mudrování nad vystoupením Maďarského národního baletu Budapešť.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 354)
Režírující choreografka Valentina Turcu se nechala inspirovat Viscontiho filmovým zpracování novely Thomase Manna i hudbou Gustava Mahlera aneb Mudrování nad Smrtí v Benátkách Baletu Chorvatského národního divadla.