Kategorie článků:
Akcent na dokument (No. 1)
V pátek začal v Divadle Archa v Praze 5. ročník mezinárodního festivalu dokumentárního divadla Akcent 14. Přinášíme reflexi sobotního představení Můj život potom argentinské autorky Loly Arias. Inscenaci je možné navštívit i dnes.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 78)
Dnešní generace divadelníků vůbec neví, že jsme byli, neboť divadlo je prudce tekoucí řeka. Zapomene Mahenka, zapomene Brno, zapomene svět… aneb Mudrování nad marností hereckého života.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 77)
Surrealismus jsem já!, hulákal šťastný Salvador aneb Mudrování nad šíleným snem „Spasitele Tužeb“ brněnských Oxanovců.
Poslední komentáře
- on Fotoreportáž z předávání Cen DN 2024 Děkujeme všem, kteří při předávání Cen DN odcházej…
- on Zemřela Blažena Hončarivová Milá Baďo, díky za vše, co jste pro zdejší operu a…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) A já si pořád říkal, proč vás nepotkávám na Janáčk…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Drahý Mistře, milý příteli a bývalý kolego Jarosla…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Jsem s pochroumaným panem Tučkem v e-mailovém kont…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Komentář k Mudrování ..... Poslední glosa o autoro…
- on Zemřel Pavel Krejčí Milý Pavle! Znali jsme se už od vojny. Sporadicky…
Pražská ani muk (No. 6)
Naposledy se vracím k Mime Festu, a to kvůli představení klauna a zároveň antiklauna, jak sám sebe pojmenovává Eric Davis alias Red Bastard.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 76)
Premiéru o šíleném snu a umírání Salvadora Dalího hráli jeho odchovanci jako v transu aneb Mudrování nad odchodem herce a pedagoga Miloše Kročila.
Pražská ani muk (No. 5)
Mime Fest přivítal v české premiéře i další zahraniční hosty - a to Alexandra Neandera a Wolframa Bodeckera. Tato francouzsko-německá dvojice se přiznaně hlásí k odkazu Marcela Marceaua, u něhož oba dva kdysi pracovali jako asistenti.
Clown Bilbo bloguje (No. 41)
Cesta je někdy dlouhá, někdy se klikatí. Někdy je s kopce, jindy do kopce… Ale cíl je stejný. Ústav pro choromyslné. Cesta do hlubin noci. Všichni tam spěcháme... aneb Noci.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 75)
Sleduji učednická léta dramaturgyně Kateřiny Menclerové a režiséra Juraje Augustína snad čtyři roky, a proto jsem se rozjel za jejich první inscenací s profesionálním souborem rozjel aneb Mudrování nad zlínským Oněginem.
Jen tak cestou z divadla (No. 11)
Zase jsem byla na Zábradlí. Vypadá to, že v mém srdci zastoupí skončenou Komedii - zřejmě to nebude Studio Hrdinů.
Pražská ani muk! (No. 4)
V pondělí se festival přestěhoval z Alty do žižkovského paláce Akropolis. Prvním z cizinců, který tuto scénu vyzkoušel, byl Michael Trautman, jenž se přes čtyřicet let pohybuje na scéně jako klaun, mim, storyteller, kouzelník a kabaretiér.
Pražská ani muk! (No. 3)
Boris onemocněl, a tak se slavnostní hybnerovský „The best of“ večer musel konat bez něho. Pořadatele Mimefestu to ale nezaskočilo a na jeviště pozvali skupinu Mime Prague, aby Hybnerovi vzdali hold alespoň na dálku. Na to, že šlo o náhradní program, bylo rozhodně na co se...
Pražská ani muk! (No. 2)
Skupina pěti mladých žen, které loni společně založily Mime Fatale, už má za sebou dva projekty – Na Plechárně a Push the Button. Nyní představily nový projekt vycházející z prostředí čundrů, táboráků a buřtů – Ešús.
Na Václavským Václaváku (No. 7)
Premiéra inscenace Collective Loss of Memory bezpochyby aspiruje na pomyslný titul Největší událost festivalu 4+4 dny v pohybu. Ke spolupráci s DOT504 se vrátila dvojice choreografů Jozef Fruček a Linda Kapetanea.
Pražská ani muk! (No.1)
Mezi davy proudícími centrem Prahy, aby zahlédly mámivá světla videomappingů a instalací festivalu Signal, jsem zabloudila jen na chvíli. Raději jsme si odskočila do Alty nedaleko holešovického výstaviště, abych byla svědkem prvního pražského festivalu pantomimy Mime Fest....
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 74)
Ach, Bože můj, a k čemu je smrt aneb Mudrování nejen nad bolem, zmarem a skonem Vojtěcha Barchovského.
Na Václavským Václaváku (No. 6)
Divadelní formace Stage Code přizvala sbor La Grande Bande a dětské zpěváčky sdružené pod názvem Kampata a uspořádala podvečerní procházku Cros-sing time.
Prase v divadle (No. 16)
II. pád je soubor hravý a nápaditý, takže se rozhodl svou mnohaletou lásku ke hře Městečko Palermo transformovat do jevištní podoby a propojit ji s příběhem z počátků komunistického režimu.