Kategorie článků:
Čelákovické glosy (No. 33)
José Cura inscenoval v Praze Verdiho operu Nabucco. Výsledek jeho práce: přiměřené aranžmá postav, zajímavá scéna připomínající vnitřek Cheopsovy pyramidy, kostýmy taky spíš egytské. Aneb Nabucco – šok.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 15)
Je-li někdo vynikající pěvec, není automaticky i vynikajícím režisérem a scénografem.... José Cura inscenoval v Praze Nabucca v ruském hávu.
Mudrování o zlé sobotě posledního června 2018
Jsou dny, které je lepší nebrat… Tato sobota byla dnem z nejhorších. Ráno jsem se na stránkách Provázků dočetl, že zemřela herečka Nika Brettschneiderová. V podvečer jsem se dozvěděl o skonu profesora Josefa Kovalčuka.
Poslední komentáře
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Poslední rozloučení se uskuteční při mši svaté ve…
- on Zemřela Marie Poesová Poslední rozloučení se uskuteční v pondělí 26. lis…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Stašku, poznal jsem Tě až po listopadu 1989. Byl j…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický S velkou lítostí jsem zaznamenala zprávu o odchodu…
- on Zemřel Petr Komínek Datum narození pana Komínka opraveno. Ve veřejných…
- on Zemřel Petr Komínek Šťastný let Péťovi. (Dovolím si upozornit na chybu…
- on Umění skrze manipulaci? Pane Janoušku, mrzí mě a zaskočilo Vaše rozhořčení…
Přijď království nové opery (No. 4)
Nová opera nakonec kralovala. Bylo to především zásluhou novinky Rudolfa Komorouse (nar. 1931), který napsal operu Němý kanár podle hry z roku 1919, jejímž autorem je francouzský dadaista Georges Ribemont-Dessaignes.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 353)
Jihočeská filharmonie hrála na pódiu pod hradbami Baladu pro banditu skladatele Miloše Štědroně a básníka Milana Uhde v hudebních aranžích Tomáše Illeho aneb Mudrování nad větrem šlehanou Baladou pode zdmi Špilberku.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 352)
Takové nádherné sbratření lidí různých vyznání jsem na divadle snad ještě nezažil aneb Mudrování nad uvedením Decadance Ohada Naharina v pavilonu brněnského Výstaviště.
Přijď království nové opery (No. 3)
Sentimentální novinka a osvědčený starší kus aneb Nová opera nekralovala... O nové opeře A Woman Such as Myself / Žena jako já a skladbě pro čtyři hlasy bez doprovodu Macle.
Přijď království nové opery (No. 2)
Po tvrdém Hábovi měkký Ital, manýristicky zpívající o lásce a nevěře. Skladatel Salvatore Sciarrino (1947) napsal libreto své opery Luci mie traditrici / Oči mé zrádné podle textu Giacinto Andrey Cicogniniho z roku 1664 Zrada ze cti.
Světla a stíny Tance Praha 2018 (No. 3)
Za letošním Tancem Praha se zatáhla opona. Závěrečný večer v pražském Foru Karlín patřil izraelsko-francouzskému projektu Sunny choreografa Emanuela Gata a hudebníka (i performera) Awira Leona.
Přijď království nové opery (No. 1)
V naděli začalo čtvrté bienále NODO - New Opera Days Ostrava/Dny nové opery Ostrava - světovou premiérou Hábovy opery Přijď království Tvé.
Letem světem Hradcem (No. 2)
Včera mě čekalo Klicperovo divadlo s Drábkovou adaptací Labiche rozverně se zvoucí Kláštěrní ulice aneb To je vražda, hopsala, pté belgická Compagnie Mossoux – Bonté s tanečním představením Whispers (Šepoty) ve Studiu Labyrint.
Letem světem Hradcem (No. 1)
Letošní 24. ročník hradeckého festivalu Divadlo evropských regionů má za sebou první dva dny. Přijela jsem na prodloužený víkend, abych zakusila aspoň zlomek jeho letošní nabídky.
Aktuality Petra Feyfara (No. 3)
V souvislosti s brněnským uvedením dvou inscenací režiséra Olivera Frljiće se rozpoutala diskuse jejich významu zřejmě nepřiměřená. S těmito inscenacemi je srovnávaná i inscenace hry Dobří chlapci v Divadle Na zábradlí.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 351)
Hudba hulákala, bubny rachotily, pozoun řval, jenom herci byli tiší aneb Mudrování nad premiérou Schillerovy Marie Stuartovny a akustikou Mahenova divadla.
Jen tak cestou z divadla (No. 26)
V opuštěné černobylské vesnici žije zvláštní rodina – bába Prisia, její stále nemocná dcera Slava a přihlouplý vnuk Vovčyk... Stalkeři kyjevského divadla Zoloti Vorota v Městské knihovně v Praze.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 350)
Derniéra divadelní inscenace je v podstatě veselým pohřbem, kdy sranda musí být, i kdyby šlo o hrůznou tragédii aneb Mudrování nad derniérou grotesky Laurel, Hardy a ti druzí v Huse.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 349)
Lidičky, kókéte, toto je náš šéf, co už šéfem není… aneb Mudrování nad křtem knížky Jiřího Vondráka Franta Kocourek Král železa a srandy.