Kategorie článků:
Světla a stíny Tance Praha 2018 (No. 2)
Tanec Praha se přehoupl do své druhé třetiny a na scénu divadla Ponec se vrátila africká krev, hip-hopový umělec Ladji Kone. Další večer pak mexický soubor Foco al Aire tančil o smrti.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 348)
Říkali dva Vídeňané, že jde o Meisterstück des Tanzes aneb Mudrování nad premiérou večera tří baletů Amadeus MozArt.
Světla a stíny Tance Praha 2018 (No. 1)
V pátek 1. června odstartoval jubilejní 30. ročník festivalu Tanec Praha. Slavnostně jej otevřel Jiří Kylián třemi představeními své choreografie z roku 2013 East Shadow. Ve čtvrtek následovalo sólo Germaine Acogny Kdesi na začátku.
Poslední komentáře
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Vážený pane Štěpaníku, ano, přiznávám se: moje bio…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 936) Milý pane Tučku, neklesejte na mysli. Jsem přesvěd…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Pane Orte, děkuji za pěkný a fundovaný dodatek k m…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) V roce 1920 se Liška Bystrouška představuje čtenář…
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
Čelákovické glosy (No. 32)
Jednostrunná inscenace je sice působivá, neprezentuje však měšťanskou atmosféru Charlottina domova, s níž výrazně kontrastuje Wertherova osudová láska aneb Massenetův Werther v Národním divadle bez romantismu.
Dokořán 2018 (No. 2)
Včera, druhý den festivalu Dokořán pro hudební divadlo se hrály dvě zahraniční inscenace: pohádka Josefa Mokoše Zhavranelí Bratislavského bábkového divadla a muzikál Jonathana Larsona Rent v nastudování Městského divadla Lublaň.
Dokořán 2018 (No. 1)
Obnovený festival Dokořán pro hudební divadlo zahájil 9. června představením Děsnej pátek pořádajícího Městského divadla v Brně a Kiss Me, Kate Východočeského divadla Pardubice.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 347)
Inscenace Anny Petrželkové Vitka je oslavou skutečné divadelní komediálnosti i bohaté režijní nápaditosti aneb Mudrování nad dramatem Kateřiny Tučkové Vitka uváděném Divadlem Husa na provázku.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 14)
Zní předehra k Così fan tutte Wolfganga Amadea Mozarta a na scéně divadla DISK se začíná odvíjet děj komické opery o záludnostech lásky aneb Così fan tutte z budoucnosti s ženami, které nezlobí.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 346)
Jít na večer s klauny je nebezpečné. Klauni umějí být i škodolibí... Aneb Mudrování nad večerem začínajících klaunů v Klubu Leitnerova Co nám bude rozchechtat.
Opera žije! (No. 3)
Zrodila se nová Carmen - koncert Dany Šťastné na HAMU. Mezzosopranistka nazvala svůj koncert s duem cimbalistů Nikol a Petrem Spěvákovými experimentem. Právem.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 13)
Slavného alegorického díla George Orwella Farma zvířat se v Plzni chopili mladí umělci Divadla Alfa. Téma v jejich zpracování získalo na aktuálnosti.
Deset divadelně-industriálních let (No. 6)
Festival Dream Factory Ostrava je jedinečný tím, že jeho část se vždy odehrává v areálu bývalého dolu Hlubina a již deset let tak upozorňuje na možnost kulturního využití průmyslových památek ve městě.
Nová síť informuje (No. 17)
Zauhlovací věž ve Vratislavicích nad Nisou se před třemi lety stala památkou. Při příležitosti konání třetího ročníku akce Otevíráme Zauhlovačku! jsme si povídali s iniciátorkou iniciativy AvantgArt Jitkou Jakubičkovou.
Zápisník nezmizelé (No. 21)
V neděli skončil 73. ročník Pražského jara. Podařil se dramaturgicky, hudebně i graficky... Nabízím shrnující zprávu z celého ročníku.
Malostranské okraje 2018 (No. 6)
Poslední den festivalu. A můj výběr? Tři představení s dotekem australských umělců: klaunérie pro děti Chores (Domácí práce), klaunská parodie na skotské vlastenectví Scotland! a zkrácená verze Shakespearovy Comedy of Errors (Komedie omylů).
Zápisník nezmizelé (No. 20)
Ač je to k nevíře, Edita Gruberová až ve svých jednasedmdesáti letech poprvé stanula na prknech naší národní scény. Třikrát tento týden vystoupila v titulní roli Normy v inscenaci opery Vincenza Belliniho.
Malostranské okraje 2018 (No. 5)
Další den na Fringe jsem si vybrala dva projekty, které už předem provázela velmi dobrá pověst... O představeních Games by Henry Naylor australského Redbeard Theatre a sóla Emily Harding Hamlet (An Experience).