Kategorie článků:
Zápisník Milana Uhdeho (No. 4)
Představení Odipus město uvedené na PDFNJ záměrně nekončí Antigoninou smrtí, nýbrž její naznačenou výzvou ke vzpouře aneb Antigona byla konfrontační.
Akcent na historii (No. 4)
O inscenaci – či spíš inscenačním projektu – Dějiny na dovolené chorvatského souboru Bacači sjenki se ve festivalovém programu píše: Divadlo na pokraji snu a reality... aneb V sobotu a neděli leželi diváci festivalu Akcent v posteli.
Up & Down PDFNJ 2013: Petr Feyfar
Was ist denn los? aneb Co je s Pražským divadelním festivalem německého jazyka? Propad festivalu koreluje se situací této země, která se také ocitla na okraji zájmu... Obsáhlá reportáž z letošního PDFNJ z pera Čecha dlouhodobě žijícího ve Švýcarsku.
Poslední komentáře
- on Zemřel Pavel Krejčí Milý Pavle! Znali jsme se už od vojny. Sporadicky…
- on Zemřel Pavel Krejčí Je škoda každého dobrého člověka. Upřímnou soustra…
- on Zemřel Pavel Krejčí Budu vzpomínat na Pavla jako svého vedoucího, když…
- on Zemřela Karla Diváková Pokoj Vaší duši, paní Karlo, a čestné místo v nebi…
- on Zemřel Pavel Krejčí Odešel veliký profesionál, milovník češtiny, nádhe…
- on Zemřel Jan Kadlec Zemřel Honza, můj nejlepší kamarád na ZDŠ Grafická…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Poslední rozloučení se uskuteční při mši svaté ve…
Akcent na historii (No. 3)
Včera se na festivalu Akcent, který letos skloňuje slovo paměť všemi možnými způsoby, představila berlínská skupina She She Pop. Jejich inscenace Schubladen - Šuplíky otevírá na pozadí osobních zážitků šesti žen téma rozdílu východu a západu (a nejen německého).
Akcent na historii (No. 2)
Co se dělo v letech 1959 – 1961 v Číně? aneb O představení Paměť 2: Hladomor uvedeném na festivalu divadla s přesahem Akcent.
Akcent na historii (No. 1)
„Kulturní revoluce" a „Velký skok" v Číně, Pinochetův puč i ženy rozděleného Německa – na mezinárodním festivalu divadla s přesahem Akcent v pražském Divadle Archa ožívají dějiny. Zahajujeme denní zpravodajství.
Up & Down PDFNJ 2013: Lenka Dombrovská
Možná letošní ročník PDFNJ mnohé zklamal pokleslou dramaturgií, mě však potěšil svým „minimalismem“ a především zařazením dvou monodramat – mnichovským Jidášem a lucemburskou inscenací Sviť, černé Slunce.
Up & Down PDFNJ 2013: Josef Herman
Proč právě takový pražský výběr z německy mluveného divadla? Ekonomické či technické důvody lze pochopit, leč nikoli dlouhodobě a jaksi systémově přijmout – ohrožovaly by samotný smysl existence festivalu.
Up & Down PDFNJ 2013: Jan Dehner
Kapelle eidg. Moos je pro operního kritika zcela mimořádný zážitek. Imprese z festivalu už dospělého.
Up & Down PDFNJ 2013: Jan Kerbr
Největším dramaturgickým objevem pro mě byl švýcarský projekt Kapelle Eidg. Moos. Zklamali mě rakouští umělci (vídeňský Schauspielhaus).
Up & Down PDFNJ 2013: Vojtěch Varyš
Letošní ročník mi přišel celý jako zklamání. Za přemíru monodramat a komorních inscenací asi může nedostatek financí, ale mdlost jednotlivých produkcí je už vina dramaturgie.
Up & Down PDFNJ 2013: Martin J. Švejda
Viděl jsem letos čtyři inscenace PDFNJ. Žádná mě neuspokojila, některé jsem akceptoval, ale pořád šlo o jaksi "béčkové" tituly...
Up & Down PDFNJ 2013: Vladimír Hulec
Pražský divadelní festival neměckého jazyka včera skončil. Zahajujeme anketu ohlížející se různými glosami a zamyšleními nad jeho letošním programem.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 33)
Hamlet je mým králem prvním a zároveň i posledním. Je to má labutí píseň aneb Mudrování nad stavem člověka ve válce růží a jeho útěkem k tragedii Hamleta, prince dánského.
Zápisník Milana Uhdeho (No. 3)
V 5. čísle letošních Kontextů pokračuje Ivana Ryčlová v záběrech do moderní historie ruské literatury a kultury, tentokrát studií Divadelní legenda Jurij Ljubimov.
Zápisník Milana Uhdeho (No. 2)
Ivan Wernisch přeložil Čechovova Platonova.
Zápisník Milana Uhdeho (No. 1)
Milan Uhde otevírá na i-DN svůj blog. Tentokrát o Rychlíkově Veselce v Národním divadle Brno aneb V Mahenově činohře se bouřili Poláci.