Kategorie článků:
Milostné pozdravy ze Zlína (No. 1)
Festivalová sezona naplno přebírá vládu nad plynutím mého času, a žezlo krále aktuálně třímá zlínský kulturní klenot Setkání/Stretnutie.
Festival Setkání Stretnutie začíná
Pozvání do Zlína přijalo 14 hostujících divadel.
Křížové výpravy J. P. Kříže (No. 30)
Zprávy z laviny - ještě předplzeňských - přehlídek a festivalů. Především o Setkání / Stretnutie ve Zlíně.
Poslední komentáře
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Vážený pane Štěpaníku, ano, přiznávám se: moje bio…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 936) Milý pane Tučku, neklesejte na mysli. Jsem přesvěd…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Pane Orte, děkuji za pěkný a fundovaný dodatek k m…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) V roce 1920 se Liška Bystrouška představuje čtenář…
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
Je sladké býti ve Zlíně (No. 5)
Divoké dění poslední dvojice dní 25. ročníku mezinárodního festivalu Setkání/ Stretnutie tentokrát shrnu do článku jednoho, neb zahrnuje jen trojici inscenací a jeden koncert. Tak k četbě vzhůru!
Je sladké býti ve Zlíně (No. 4.)
Pondělí zlínské bylo zaslíbeno pestrosti. Žánrů, barev, i intenzity prožitků. Program v brzkém odpoledni zahájila očekávaná, a logicky beznadějně vyprodaná Špinarka ostravského divadla Petra Bezruče v režii svého autora Tomáše Dianišky.
Je sladké býti ve Zlíně (No. 3)
V neděli konečně do programu 25. ročníku mezinárodního divadelního festivalu Setkání/Stretnutie vtrhli i slovenští přátelé.
Je sladké býti ve Zlíně (No. 2)
Sobotu zlínskou načal jsem svěže, pěší poutí do prostor Malé scény, kde od hodiny druhé odpolední off programovou linii letošního ročníku Setkání/Stretnutie nastartovala inscenace Baby v režii Petra Nýdrleho.
Je sladké býti ve Zlíně (No. 1)
Nebudu zastírat, že jsem radosti pln, neb další z mých svátků milených se opět naplno rozjel již. Náruč Zlína, kde aktuálně probíhá jubilejní 25. ročník mezinárodního divadelního festivalu Setkání/Stretnutie, je tradičně přívětivá.
Zápisy ze zlínských setkávání 2019 (No. 8)
Finále mé letošní zlínské odysey patřilo pražskému Dejvickému divadlu, které se tentokrát usalašilo v k prasknutí zaplněném Velkém sále Městského divadla Zlín. Všeobecné nadšení ze Zelenkovy Elegance molekuly ale nesdílím.
Zápisy ze zlínských setkávání 2019 (No. 7)
Divadlo Vosto5 sleduji dlouho, pozorně a s postupně vzrůstající radostí z jeho příkladného rozkvětu. Inscenace Společenstvo vlastníků byla jedním z vrcholů 24. ročníku mezinárodního divadelního festivalu Setkání Stretnutie.
Zápisy ze zlínských setkávání 2019 (No. 6)
Tvůrčí symbiózu Tomáše Dianišky a Divadla Petra Bezruče provázela z mé strany nemalá očekávání. Výsledek společného řádění je bohužel v podobě, v jaké byl v pátek prezentován na festivalu Setkání Stretnutie, projektem značně rozporuplným.
Česko-slovenské mosty 2019 (No. 8)
Na festival Setkání Stretnutie, který se orientuje na prezentaci dramatických či dramaturgických novinek, Saturnin spíše nepatří. Zlínská verze si však místo na přehlídce vydobyla tím, že se jedná o původní, ač nikterak novátorskou, dramatizaci.
Zápisy ze zlínských setkávání 2019 (No. 5)
V pražském multikulturním centru MeetFactory už po léta odvádí vynikající práci dramaturg i dramatizátor Matěj Samec, a je tedy jen dobře, že si jeho pozoruhodné tvorby konečně začaly všímat i programové orgány divadelních festivalů.
Zápisy ze zlínských setkávání 2019 (No. 4)
Ach jo. Člověk by někdy moc chválit chtěl, však kol kolem jen neúrodná půda. Koprodukční projekt 1993 podkopává nedůsledná dramaturgie a neobratná režie umělecké šéfky Divadla na cucky Silvie Vollmanové a já mám srdce na cucky!
Česko-slovenské mosty 2019 (No. 7)
Nejjednoznačnějším reprezentantem kategorie inscenací, vztahujících se ke stému výročí vzniku Československa, je na festivalu Setkání Stretnutie Masaryk/Štefánik, a to nejenom proto, že vznikl v koprodukci českého a slovenského divadla.
Zápisy za zlínských setkávání 2019 (No. 3)
Je nesmírným potěšením divadelního punkového publicisty prohlásit, že péče Městského divadla Zlín o budoucnost české činohry je příkladná: nezlomným důkazem budiž inscenace hry britské autorky Lucy Kirkwood Moskyti.
Zápisy ze zlínských setkávání 2019 (No. 2)
Úterní finále festivalu Setkání Stretnutie zajistil soubor Východočeského divadla Pardubice, který do Zlína dopravil vlastní scénickou adaptaci Raisova venkovského románu Kalibův zločin, v energické režii sršatého entertainera Břetislava Rychlíka.