Kategorie článků:
Stanovisko Činohry SND – k nepodpísaniu zmluvy o hosťovaní Studia Hrdinů v Činohre SND
Vážené kolegyne a kolegovia českých stavovských divadelných asociácií, chcela by som v mene Činohry SND zaslať naše stanovisko k nedávnym udalostiam...
RECENZE: Každý den odvahu
Stejnojmenná kniha esejů, již napsala polská autorka Jolanta Brach-Czaina, se zabývá filozofií každodennosti. Hledá a nachází hlubší významy v každodenních činnostech, jako jsou loupání brambor nebo dobíhání vozidla MHD...
Zápisky malé kritičky (No. 2)
Kdo je Máni Stein? Vítejte na planetě Reykjavík – na malém ostrůvku života, který je na denní bázi opředen těžko prostupnou mlhou a nezkrotnou přírodou.
Poslední komentáře
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
- on Divadlo jako škola lidskosti Úsilí krok za krokem otevírat možnosti mezilidské…
- on Zemřel Milan Sládek Dovolte mi, prosím, projevit upřímnou soustrast. L…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 14) Dobré
- on Clown Bilbo bloguje (No. 114) Milý Bilbo, moc pěknej článek!
Mišimův sen o krásné smrti
Jednou ze dvou premiér, které po pandemické pauze nabídlo Studio Hrdinů na konci své sezony s podtitulem „možnosti sebevraždy“, byl Zlatý řez inspirovaný osobností japonského spisovatele Jukia Mišimy.
Uhranutí Wolfgangem Borchertem zůstalo na papíře
Wolfgang Borchert je pro mě zásadní setkání, protože velmi blízké setkání s ryzím autorem… s autorem, který se octl na doraz… bez možnosti couvnout… aby poznal ten zvláštní dar svobody… Musel si projít hrůzou, aby poznal svou podstatu – nechť je to přáno všem velkým...
Clown Bilbo bloguje (No. 82)
Nehraje se, neučí se. Pod rouškou usebrání se... medituje!... aneb Stále stejnej, kacíř.
Vrchol Adámkova smyslového experimentu
Věčný divadelní experimentátor Jiří Adámek, který ve své tvorbě soustavně ruší veškeré zaběhlé stereotypy, představil ve Studiu Hrdinů poslední část volně provázané „smyslové“ trilogie.
Dráma československých elít po 100 rokoch
V jakém stavu jsou české a slovenské elity? Mají národy koho následovat? A jak tento fenomén reflektuje divadelní tvorba? Nad tím se ve své glose pozastavil Bohumil Petrík.
Malá velká inventura 2019 (No. 4)
V sobotu měl festival Malá inventura večírek, či spíše jakýsi queer Masopust. Díky své touze vidět nové kousky od umělců tvořících v Berlíně jsem se ocitla přímo uprostřed travesti show v podzemí Veletržního paláce.
Divadlo, které není vidět
Autorská inscenace Kathariny Schmitt Molyneuxova otázka ve Studiu Hrdinů vychází ze série jejích předchozích rozhovorů s od narození nevidomými lidmi. Divákovi nabízí možnost zakusit povahu představ a myšlenek těch, kteří nikdy neviděli.
Bezvousý Modrovous
Modrovous – naděje žen ve Studiu Hrdinů se neobešel bez nároku na kreativní diváckou interpretaci – co je v rámci divadelní fikce realitou a co pouhou představou? O Modrovouse přitom v inscenaci Jana Horáka a Michala Pěchoučka zase tolik nejde.
Konstruktivní destrukce
17/2013 Smysl a působivost této performance jsou ve vyjevování existenciálních zoufalství, strachu a osudových prázdnot skrze míjení dvou lidí/bytostí/žen... PRO (Simona Petrů, Kamila Polívková: Mileniny recepty, Studio Hrdinů, Praha)