Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    SUKCES FESTIVALU CIRKOPOLIS

    Arno Ferrera, Mika Lafforgue & Gilles Polet: Cuir, režie Arno Ferrera, Un loup pour l’homme, Francie (premiéra říjen 2020)

    Menší bráška velkolepé Letní Letné nebo předvoj Malé inventury? Kdepak, mezinárodní festival Cirkopolis, zaměřený na komornější formy nového cirkusu, zaujímá svébytné místo mezi českými festivaly a každoročně vlévá energii do žil únorem promrzlého Žižkova. Dnes již poměrně mainstreamové Letní Letné je tak sympatickým protinožcem – termínem i svým experimentálním charakterem. Už deset let! Ač loni oba belgické týmy nastavily laťku vysoko, i letos jsme se po několika spíše hledačsky inspirativních než umělecky hodnotných produkcích nakonec dočkali. Arno Ferrera a Gilles Polet v kožených koňských postrojích, upravených na míru lidskému tělu, předvedli párovou akrobacii o přitahování a přitažlivosti s názvem Cuir (Kůže). Něžnou i divokou, elegantní i zvířeckou, se všemi atributy zpocených hřebců či jejich jezdců. A díky postrojům, rozšiřujícím možnosti pohybu, ještě posunuli hranice této novocirkusové disciplíny. Cirkopolis je opět na koni!

    • Autor:
    • Publikováno: 6. března 2023

    Komentáře k článku: SUKCES FESTIVALU CIRKOPOLIS

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,