Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny >

    Tomáš Töpfer potvrzen

    Tomáš Töpfer se definitivně stal od 1. září tohoto roku novým ředitelem Divadla na Vinohradech. Rozhodli o tom dnes dopoledne na svém zasedání pražští radní. Magistrát v zásadě jen potvrdil rozhodnutí výběrové komise (viz Töpfer navržen ředitelem Divadla na Vinohradech).

    Tomáš Töpfer ve své hospodě U kalicha. Snímek LIBOR FOJTÍK

    Rada hlavního města zasedala dnes dopoledne. Jednání, které začalo po desáté hodině, se účastnil i dosavadní ředitel divadla Jindřich Gregorini a v lednu navržený kandidát na jeho post, současný ředitel Divadla na Fidlovačce, režisér, herec a senátor za ODS (mandát mu končí na podzim) Tomáš Töpfer. Po oficiálním potvrzení svého jmenování nabízený post přijal.

    Na dnešní jednání jsem byl přizván, abych znovu stručně představil svou koncepci. Rada pak za zavřenými dveřmi hlasovala bez mé přítomnosti a na doporučení výběrové komise mě jednohlasně zvolila do nové funkce, řekl  krátce po svém jmenování Töpfer.

    Současný umělecký šéf DnV Martin Stropnický / nový ředitel DnV Tomáš Töpfer. Snímky archiv

    O svých záměrech toho zatím příliš neprozradil. S Martinem Stropnickým coby uměleckým šéfem však zřejmě nepočítá. Nebývá zvykem, aby nové vedení zahrnovalo konkurenční projekt. Na Vinohrady jsem se hlásil s celým týmem, v němž by post uměleckého šéfa zastával Juraj Deák, řekl. Současný umělecký šéf divadla Martin Stropnický se již dříve vyjádřil, že v případě Töpferova zvolení ve své funkci zřejmě nezůstane.

    Vinohrady jsou největší činoherní klub v Česku

    Divadlo na Vinohradech je vlajková loď pražského magistrátu. Je to největší činoherní klub v Česku a jako takový je, myslím, hoden pozornosti radních, vyjádřil se dále Töpfer těsně po svém dnešním jmenování. Vinohradské divadlo podle něj není experimentální scéna, diváci by tedy neměli očekávat žádnou zásadní dramaturgickou změnu. Divadlo na Vinohradech je velký fungující organismus. Nepřicházím tam dělat nějakou revoluci, nebo divadlo převracet naruby, ani měnit jeho zásadní význam a směr. Já budu jen pouhým správcem, dodal. Pokud se nám podaří oživit a doplnit soubor vinohradského divadla, nebo nasadit nějaké tituly, které budou třeba jen o trochu lepší, než ty, co tam byly, moje mise bude splněna, řekl dále o plánovaných změnách.

    Divadlo na Fidlovačce by měla plně převzít Eliška Balzerová. Snímek je z lednové tiskové konference, kde o plánovaných změnách Tomáš Töpfer informoval. Snímek ROMAN VONDROUŠ

    • Autor:
    • Publikováno: 21. února 2012

    Komentáře k článku: Tomáš Töpfer potvrzen

    1. Marie Reslová

      Marie Reslová

      Dnes odpoledne
      dostal Martin Stropnický pokyn, aby zastavil přípravy na inscenaci Shafferova Amadea, kterou měl na Vinohradech za měsíc začít zkoušet Vladimír Morávek.

      21.02.2012 (18.51), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    2. Petr Pavlovský

      Petr Pavlovský

      A dnes večer řekl T.T. do televize, že požádal stávajícího ředitele DnV, aby to nezastavoval, ale aby to režíroval J. Deák.
      Vzhledem k tomu, že jej chce jmenovat uměleckým šéfem, mi to připadá docela standardní počin, konečně DnV zajisté není žádným „centerm experimentálního divadla“ to nebylo jím ani mezi válkami za kvapilovy éry, Honzl, Burian ani Frejka v něm jako avantgardisté nerežírovali. Svůj k svému, Vedral k Deákovi, L. Němečková k Morávkovi, obě dvojice jsou nadějné.

      22.02.2012 (0.38), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    3. Petr Pavlovský

      Petr Pavlovský

      A dnes večer řekl T.T. do televize,
      že požádal stávajícího ředitele DnV, aby to nezastavoval, ale aby to režíroval J. Deák.
      Vzhledem k tomu, že jej chce jmenovat uměleckým šéfem, mi to připadá docela standardní počin, konečně DnV zajisté není žádným „centerm experimentálního divadla“ a nebylo jím ani mezi válkami za Kvapilovy éry; Honzl, Burian ani Frejka v něm jako avantgardisté nerežírovali. Svůj k svému, Vedral k Deákovi, L. Němečková k Morávkovi, obě dvojice jsou nadějné.

      22.02.2012 (0.41), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    4. Vladimír Hulec

      Vladimír Hulec

      Nevím,
      zda tento server čtou vedle teoretiků a kritiků i divadlo praktikující divadelníci, ale docela by mě zajímal jejich názor. Je etické, korektní a správné, aby nový ředitel a jeho umělecký šéf (oba notabene až od září) zastavili ze dne na den práci kolegů, kteří ji připravují od – nejméně – podzimu loňského roku, je již hotový scénář, obsazení, osloveni výtvarníci ad., má se začít zkoušet a do včerejška neměli ani náznak informací, že by Tomáš Töpfer do ní nějak chtěl zasahovat, byť jej – a Juraje Deáka – k tomu od ledna, kdy se vědělo, že do DnV pravděpodobně nastoupí, vyzývali? A jak se mají zachovat?
      Doufám, že Jindřich Gregorini – stále ještě ředitel DnV – utne těmto podpásovým zásahům do divadelní práce kolegů a provozu divadla tipec. Rázně a jasně. Mařit práci druhých a chovat se zpupně se časem vymstí jak samotným aktérům tak především této společnosti.
      To říkám jako muž dramaturgyně tohoto titulu, ctitel poetiky Vladimíra Morávka a pamětník normalizace, tedy zaujatý.

      A k panu Pavlovskému:
      Režisér se nedá vyměnit jako houska na krámě. Ten titul se dost dobře nemůže teď začít zkoušet s Jurajem Deákem místo Vladimíra Morávka, případně i s jiným týmem. Co bude v budoucnu, je jistě věcí nového vedení, řeč je o stávající situaci na jaře – premiéra je i s obsazením ohlášena na stránkách DnV na 25. května: http://www.dnv-praha.cz/premiery/amadeus

      22.02.2012 (0.46), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    5. Marie Reslová

      Marie Reslová

      Neslyšela jsem,
      co řekl Töpfer do televize, ale na tiskové konferenci říkal, že měl podmínku, aby mohl spolupracovat s Vinohrady dřív, než nastoupí do funkce. Já si tedy představuju „spolupráci“ jinak než nedodržení uzavřených smluv. Umím si představit nějakou konsensuální domluvu. Ale o tu se pan Töpfer nepokusil. Měsíc před začátkem zkoušení vzít „z moci úřední“ titul jednomu režisérovi a předat ho jinému, když notabene oficiálně i právně nemám ještě k něčemu takovému pravomoce? Nebo je opravdu panu Töpferovi Magistrát dal bez omezení půl roku dopředu? V jakém rozsahu?

      22.02.2012 (0.59), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    6. Josef Herman

      Josef Herman

      V dobrých divadlech
      bývá zvykem, že nový kapitán je znám dlouho dopředu a že si půl roku i rok vedle dosluhujícího kapitána připravuje začátek svého období – je to účelné. Stejně dobrým zvykem je, aby stávající kapitán nečinil žádná rozhodnutí přesahující konec jeho období. Je to proto, aby byl každý z nich ve svém období svrchovaným pánem – aby tedy za půl roku nastupující kapitán vstoupil do kompetence stávajícího kapitána, navíc tak razantně, jak se tu uvádí, je zcela bezprecedentní! To se jednak ve slušné společnosti nedělá, a jednak se to vždycky vymstí. Uvažovat o mechanické výměně režiséra v této fázi přípravy inscenace znamená degradovat inscenační umění na fabrickou výrobu – to snad nikdo, mimo jiné Petře Pavlovský, nemůže myslet vážně!!
      Proč se stále u nás hledají výjimky z dobrých pravidel?

      22.02.2012 (1.41), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    7. Josef Herman

      Josef Herman

      Jen ještě historickou poznámku
      k neustálým úvahám o Divadle na Vinohradech jako nevýbojné měšťanské scéně – opět, Petře Pavlovský, píšu hlavně tobě: kolem 1. světové války se právě tady odehrál zrod českého moderního inscenování v tvorbě K. H. Hilara, F. Zavřela či F. Kysely!

      22.02.2012 (2.16), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    8. Petr Pavlovský

      Petr Pavlovský

      Pláčete na nesprávném hrobě, kolegové!
      Pokud chtěl magistrát, aby nový ředitel nastoupil od sezóny 2012/13, měl konkurz vypsat o rok dřív. Že se tak nestalo, není vina T. T.!!
      Nesrovnávejme nesrovnatelné!
      K.H.H. nastoupil do funckce šéfa činohry DnV (nikoli ředitele!) v „krizovém roce“ 1914 a odešel zároveň s dozníváním krize, protihilarovské stávky operního souboru 1919, v době ještě neusazené a poněkud i válčící čs. republiky. Praha pak měla na čas dokonce 3 opery, hrající ovšem občas, přirozeně, i operety /“poperety“/. To souvisí se dvěma historickými rozdíly, pro které jsou jakékoli paralely po stovce let mimo:
      1. Počet potenciálních pražských diváků nebyl tehdy ani poloviční. Valnou část pražského divadla chtivého publika tvořili totiž Němci a německojazyční Židé. Zároveň měla Praha daleko méně obyvatel a mimopražských studentů, neexistoval domácí turistický ruch, autobusové svozy, nikdo nepřijel (autem) do Prahy s tím, že po představení hned zase odjede! (Jestli i na Vinohrady jezdily divadelní vlaky, to nevím)
      2. Dnes se v Praze mimo DnV a ND hraje každý večer ve více než stovce prostorů. I kdybychom započítali všechny tehdejší kabarety a paradivadelní aktivity po restauračních a vinárenských zařízeních, nedostaneme se ani k číslu 40.
      V roce 1921 nastoupivší Jar. Kvapil určitě nepřišel dělat experimenty, ty šel K.H.Hilar dělat do ND, a i tam „koncesovaně“. Na experimentální divadlo vznikala avantgarga.
      (Nesrovnatelné jsou i tehdejší zkušební doby a počty repríz. Jestliže dnes bude Töpfer, jak se byl vyjádřil, měnit celý repertoár 3 roky, tenkrát by s tím byl hotov za pár měsíců.)

      22.02.2012 (5.59), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    9. Tomáš Svoboda

      Avatar

      P.P.:
      Tenkrát nebyla televize, film v současné podobě a internet a jinak pestrá nabídka zábavy, proto ty počty repríz.

      Jinak si pamatuju,
      že i když nás velice nepřátelsky vyháněl O. Zajíc z Rokoka, tak nám nechal možnost svrchovaně dojet sezónu v naší režii bez jakýchkoli zásahů.

      Nedodržování smluv není o idejích a vlastně ani ne o slušnosti, to je mocenská zvůle.
      Druhá otázkaje: co to vlastně máte za informace, protože neneexistuje síla, která by stávající vedení mohla přinutit k tomuto kroku. T.T. nemá ještě smlouvu a rozhodnutí do konce svého mandátu jsou plně na vedení stávajícím.
      Teda jinak: Neexistuje síla – právní, která by donutila vedení, které se jinak rozhodnout nechce.
      Ať už je to tak, či tak, Vladimírovi M. jejich rozhodnutí jeho inscenaci, na které jistě strávil mnoho času a už ji jistě ve své mysli zahlédl, nikdo nevrátí. To je na hovno nejvíc, protože tím se ta instituce dostává mezi ty instituce, kde se lže a nedodržuje dané slovo.
      To je dost blbý, když je to spojený s úplně prvním rozhodnutím, né???

      Ale bacha!
      Víme-te, houby co to je za informace!!!

      (Tolik poznámka praktikujícího Vladímíre H. … Hezkej den)

      22.02.2012 (7.49), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    10. Marie Reslová

      Marie Reslová

      http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/

      Tomáši,
      kdybys pochyboval, pusť si včerejší Události komentáře (viz výše), tam se na konci vyjadřuje pan senátor osobně. Ale dej pozor, ať tě netrefí šlak.
      Byla jsem včera na tiskovce, kladla mu otázky, protože jsem zas měla tušení – v MF Dnes totiž poté, co ho vybrala komise, Töpfer prohlásil, že má podmínky, které chce splnit, aby funkci přijal. Celou dobu po nich pátrám, jaké to byly.
      Tomáš Töpfer to udělal chytře. V projektu si vymínil, že chce mít vliv na to, co se bude v divadle dít, již od svého jmenování, a ne až od svého nástupu. Argumentoval tím, že když jeho projekt (s jeho podmínkami) odborníci vybrali, mají je radní splnit. Gregorini dostal od nadřízených pokyn, aby „spolupracoval“, výsledek je, že se měsíc před začátkem zkoušek a několik hodin po svém jmenování pan Töpfer „pokusil, aby Amadea nerežíroval Vladimír Morávek, ale Juraj Deák.“
      Odpovědnost za tento krok, který z mého pohledu nemá od roku 1989 v českých divadlech obdobu, je pak hezky rozložená mezi ty členy komise, kteří odhlasovali jeho projekt. Z obliga jsou radní i pan Gregorini. Radní jednali v souladu s komisí odborníků (tu by nejspíš ani ve snu nenapadlo, že se něco takového stane), druhý na pokyn radních.

      Docela by mě zajímalo,
      jak se s tímto krokem srovnává Juraj Deák, o němž si myslím, že je to citlivý člověk a musí mu něco takového být hodně proti srsti.

      22.02.2012 (8.35), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    11. Josef Herman

      Josef Herman

      Petře Pavlovský,
      na Vinohradech se od hostování Františka Zavřela etabloval expresionismus, který lze považovat za skutečnou bránu do divadla XX. století, s krizemi a dalšími věcmi, které do toho pleteš, to nemá co dělat. Hilar své nejpodstatnější výboje udělal na Vinohradech, nikoli v Národním divadle. Dokonce se dá říct, že se na Vinohradech umělecky hodně dělo za Kvapila (premiéry Čapků a Langera), především pak na konci 20. let psychologickým divadlem (dramatizace Dostojevského). I za Frejky ještě na počátku 50. let se tam děly věci a pak samozřejmě za Pavlíčka. Já jen reagoval na představu Vinohrad jako „měšťanské scény“.
      Ale hlavně: problém je v tom, že u nás do funkcí ředitele a šéfy stále jmenuje vrchnost, „věrchuška“, chcete-li, hezky socialisticky, a není to divné skoro nikomu. Takové funkce se v civilizovaných zemích řeší smlouvou, v tom je jádro pudla!!!

      22.02.2012 (12.18), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    12. Petr Pavlovský

      Petr Pavlovský

      Snad se, Josefe,
      shodneme na tom, že „společenská situace“ u nás nebyla v letech 1914-19 standardní: byla válka, resp války (ČSR versus maďarští bolševici), byl převrat, vznikla republika, upozaděna byly šlechta i katolická církev, upozaděni byli Němci.
      Nechci to ovšem srovnávat se zdejší situací 1989-92, to byla změna drastičtější. O to víc, oč víc se liší totalita od standardní evropské demokracie než konstituční monarchie od téhož.
      Ovšem zase došlo k dělení státu, že. Prostě kapitoly 1914-19 a 1938-1992 nelze z demokratického dneška nazvat normální, nebyly to klidné, pokud možno až nudné liberální demokacie, ve kterých se běžný člověk nemusí o politiku příliš starat, stejně jako se ona nestará po něj. Je v tom, bohužel, i prvních 48 let mého života, tedy nejspíš většina, a to ta „polovina“, která by bývala měla být hezčí. Nebyla, hezčí je to teď, kdy přinejmenším nehrozí zatčení ani jiná podobná perzekuce.
      Každopádně s odchodem Hilara do ND předstalo být DnV vlajkovou lodí českého divadelního experimentu a progrese vůbec (o umělecké hodnotě to ovšem apriori nic nevypovídá!), o to se snad přít nebudeme, to víš podstatně lépe než já.
      Pro všechny shora: Já nijak nepopírám, že při výběru ředitelů pražských městských divadel dochází zcela sériově k profesionálně nestandardním postupům, já jenom tvrdím, že to není vina T. T., nýbrž radnice! Děje se to přeci už 22 let, a ne až od kauzy T. T. na Vinohrady!!!

      22.02.2012 (13.14), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    13. Marie Reslová

      Marie Reslová

      Tak zase trochu nových zpráv,
      tentokrát od Lucie Němečkové 🙂
      Na dnešní dopolední pracovní schůzce současného vedení DnV informoval pan Gregorini, že T.T. vyjádřil včera přání nahradit Morávka v inscenaci Amadea jiným režisérem. Na otázku, co se stane, když Morávek zkoušet bude, mu údajně odpověděl: „Tak inscenaci v září stáhnu.“ V této situaci prý Gregorini navrhl včera Stropnickému její stažení.
      Dnes se za Morávka a jeho inscenaci postavili dramaturgové a umělecký šéf DnV Martin Stropnický. Trvají na tom, aby vznikla. Neuvedení textu či časový posun premiéry by byl sankcionován jak ze strany umělců, kteří mají podepsané smlouvy, tak kvůli autorským právům (text musí být uveden do června, jinak se platí vysoké penále). Schůzka současného vedení DnV s Töpferem, kterou vyprovokovali umělecký šéf a dramaturgové, se chystá na pondělí.
      Co dodat? Zas jeden hezký český příběh o tom, jak nikdo za nic nemůže. Ani Gregorini ani T.T. – že by začalo zase být aktuální my ne, to ONI? 🙂
      Být na místě Vládi Morávka, vykašlala bych se na to. Zkoušet za takové situace nebude nic příjemného. Ale zdá se, že si to přeje, takže mu budu držet palce ze všech sil.

      22.02.2012 (13.48), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    14. Martin J. Švejda

      Avatar

      Musím to sem napsat.
      To, že se zde podávají informace ještě „za tepla“, že se tu dá sledovat divadelní dění takříkajíc on-line, je na jednu stranu zajisté fajn, ale – popravdě – na druhou stranu: nehrozí takovýmto zveřejňováním zpráv (které se pohybují na hranici interních informací, nechci-li říct přímo drbů) k zbytečnému „přehřívání“ organismu; k tomu, že se tu tím jaksi samovolně vybuzují emoce? A přece víme, jak to v takovém divadelním světě chodí, že…

      22.02.2012 (14.08), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    15. Marie Reslová

      Marie Reslová

      Máte úplně pravdu, Martine,
      ta poslední zpráva, narozdíl od těch předešlých, kde mi šlo o to, popsat mechanismus té věci a vše bylo ověřené na vlastní oči či uši a pečlivě zvážené, tato sem nepatří. Cítila jsem to stejně, ale berte to tak, že jsem se nechala ukecat. 🙂
      Nicméně dohoda je, že za správnost ručí Lucka.

      22.02.2012 (14.38), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    16. Ondřej Doubrava

      Avatar

      Mě coby „muzikálistu“ nejvíce zajímá,
      do jaké míry může stávající situace ovlivnit uvedení světového muzikálu „How To Succeed In Business Without Really Trying“ – Jak udělat kariéru snadno a rychle – který má na Vinohradech startovat v říjnu příští sezónu pod taktovkou Radka Balaše. Na to jsem hodně zvědavý, doufám, že se to toho titulu nedotkne.

      22.02.2012 (14.45), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    17. Vladimír Hulec

      Vladimír Hulec

      Nerozumím těm,
      kteří se bojí zpráv „za tepla“, informacím v přímém přenosu. Pokud chcete rozumět dění, je dobré znát proces, kterým výsledek prochází. A navíc daleko spíš do samotného procesu můžete – aspoň komentářem – vstoupit a třeba jej i – upozorněním na fakta, možnosti a důsledky, vlastním odporem k nějakým mechanismům či podporou někoho – ovlivnit. Popisovat jen situace po katastrofách mi přijde vyvazováním se z odpovědnosti za stav, který je. Co se děje v DnV, je jen odraz stavu této společnosti, ke kterému je zdá se většina kritiků benevolentnější než k jedné nezdařené inscenaci.
      Vlastně obhajuješ postoj mrtvých brouků, Martine. To rači přehřátého Pavlovského, Justa či Reslovou než mrtvolný chlad patologů.
      A co se týká Balaše a jeho inscenace, jde o vskutku pikanterní situaci, kdy se má začít zkoušet v červnu (připravuje tedy stávající tým a kus práce včetně překladu a autorských práv je již hotový), ale premiéra by měla být na podzim (dodělávat se tedy bude – pokud bude – pod novým vedením). Více lidí je zvědavo – především režisér sám – co se bude dít a za jakých podmínek. Telefonní linky jsou „žhavé“, situace nepřehledná.

      23.02.2012 (1.10), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    18. Jakub Škorpil

      Avatar

      Vladimíre,
      dovol abych na Martinovu obranu citoval z tvého posledního příspěvku: „Telefonní linky jsou ,žhavé‘, situace nepřehledná.“
      Právě tohle je ten důvod proč je děsivě riskantní tahat sem zprávy ze zákulisí. Jakmile je čerstvá ověřená zpráva, sem s ní.
      Žijeme v pověstně malém rybníčku a každý z nás někoho někde zná, nebo má. Nedá se s tím nic dělat, ale je potřeba to mít při práci na paměti. Já se z logických důvodů nesmím DNz kriticky ani publicisticky dotknout.

      23.02.2012 (9.05), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    19. Jakub Škorpil

      Avatar

      jsou deníkáři mrtví brouci,
      jenom proto, že nevynáší všechno, co zaslechnou v kuloárech?
      To není jen boj (spor) o pravdu a o DnV, ale i o podobu a charakter iDN.
      Kam dál to ještě může zajít?
      Bude ti dnes někdo posílat zprávy ze zasedání grantové komise a ty je budeš online uveřejňovat?
      Divadelní publicistika, i ta internetová, musí mít – jako jakákoli jiná slušná žurnalistika – svá pravidla a meze.

      23.02.2012 (9.11), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    20. Vladimír Hulec

      Vladimír Hulec

      Jakube (a další),
      tak dlouho budeš mluvit o principech, až zjistíš, že Tě věšej na šibenici. Jsou chvíle, kdy je třeba se ozývat a bránit a ty podle mne nastaly. Ano, jde o financování kultury (grantové jednání by skutečně mělo podle mne být on-line přenášeno), ano jde o statut a charakter divadel a pravidla jejich řízení, ano, jde o charakter a chování lidí, kteří se dostávají či jsou ve významných funkcích, v našem případě ředitelů a šéfů divadel, členů grantových komisí apod.
      Za zprávy na i-DN ručí jejich autoři, jak s nimi naložíš či kdokoli či co si myslíš, je už věcí Tebe nebo čtenáře. Nebojme se toho, že je nedokáže rozlišit a utřídit. Informace o současném dění v DnV byly (a doufám budou) čerstvé a ověřené (navíc věcné, nejde o komentáře). Můžu Ti říct, že v určitých chvílích aspoň to, že se o dění ví a zvěřejňuje se, je pro samotné aktéry povzbuzující (a nejhorším krokům možná zabraňující) a novinářů si mohou cenit, že v kritických chvílích je dokážou podpořit. To mluvím jak o současné situaci v DnV, tak o ND Brno, svého času Komedii a zanedlouho možná ND Praha a dalších. I tento – morální – aspekt je cenný.
      Pravda je pravdou, Jakube, ať máš blízké či příbuzné v českém rybníku nebo za mořem. Kdybys nemohl říct, že 1+1=2, protože tví známí jsou zaměstnaní v matematickém ústavu, je něco špatně.
      Tedy – prosím – zaměřme/te se raději na problém sám. Nebo budem jako ti Tři strážníci v písničce V+W. Děkuju v tomto ohledu Tomáši Svobodovi za jasný a přímý názor a sdělenou zkušenost.

      23.02.2012 (12.22), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    21. Jakub Škorpil

      Avatar

      Budu viset.
      Za svou víru v principy a jejich dodržování. A to mi nepřipadá tak špatný. Pokud mi zákon a pravidla slušného chování nedovolí být na strážnici, tak tam nepolezu. I když zloději na pravidla zvysoka kašlou.
      Můžu říct, že 1+1=2. Ale už mi nepřísluší vynášet, že docent X. křičel na profesora Y. a magistr Q si stejně myslí, že 1+1=3. Dokud to nebude tvrdit veřejně, nebo pokud i jemu nedám prostor na reakci.
      Ale vážně: situace je napjatá a blbá a je třeba se bránit a snažit se s tím něco dělat. Trvat na dodržování pravidel a principů, na co největší otevřenosti všeho rozhodování atd. Ale to se nedělá informacemi „Z šaten a okolí“. Grantové jednání by mělo být online přenášeno, nebo k dispozici v záznamu. Za předběžného souhlasu všech jeho účastníků. Nikoli tak, že ho někdo tajně nahraje a pustí do oběhu.
      Nemluvím a nemluvil jsem o tom, koho podporujeme a v jakém boji, ale o tom jak ho podporujeme.
      Chování TT je jistě trapné.

      23.02.2012 (13.39), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    22. Vladimír Hulec

      Vladimír Hulec

      Jen info a ve spěchu,
      informace z DnV byly zveřejněny s vědomím potvrzením účastníků, nikoli tak, že byly tajně nahrány.
      Bůh s tebou, Jakube. Je fakt, že někteří odsouzení komunisté v 50. letech věřili ve vyšší principy své víry i pod tou šibenicí.

      23.02.2012 (14.59), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    23. Jakub Škorpil

      Avatar

      jasně, byl to příklad.
      za Assange tě (zatím) nemám. Ačkoli mi to nedá: ve vyšší principy své víry jistě věřila i Milada Horáková a spol. nechápu vlastně moc, kam tím míříš

      23.02.2012 (15.57), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    24. Petr Pavlovský

      Petr Pavlovský

      Logický „vakl“, Jakube!
      Horáková mluvila pořád tu stejnou, nejenom subjektivní, ale i intersubjektivní pravdu; ve sněmovně, v novinách, v soudní síni i pod šibenicí. Ať žije – v dobré paměti všech – Třetí republika (1945-48), jedno z nejodpornějších období našich dějin!

      23.02.2012 (16.34), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    25. Vojtěch Varyš

      Vojtěch Varyš

      Druhá věc ale je,
      že až 1. září nový ředitel nastoupí, bude mít spoustu věcí připravenou. neztratí jednu až dvě sezony stahováním inscenací, které nechce, obsazováním herců, kterým byla třeba na poslední chvíli obnovena smlouva, realizací dramplánu, který nepřipravil atd.

      23.02.2012 (17.50), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    26. Marie Reslová

      Marie Reslová

      Jo, to máš svatou pravdu.
      Vidím, že už se na ten dramplán těšíš. 🙂
      A já se nemůžu dočkat, až se staneš vášnivým návštěvníkem nových Vinohrad.

      23.02.2012 (21.32), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    27. Marie Reslová

      Marie Reslová

      Zítra má být T.T. v Hydeparku na čt 24.

      23.02.2012 (21.33), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    28. Daniel Přibyl

      Avatar

      Nevíte,
      zda-li už TT zveřejnil svou „vítěznou“ koncepci? Se zájmem a kriticky jsem si přečetl tu Rajmontovu, TT pokud vím slíbil, že tu svou zveřejní až po jmenování. Tak už se na ni těším.
      S tím zveřejňováním koncepcí je to stejně nějaké zvláštní, nemyslíte? Tak rád bych si přečetl koncepci například pana Rocca, kterou bude naplňovat teď v opeře ND… Podle čeho kontrolovat ředitele a umělecká vedení divadel, zda a jak naplňují své vize? Sbírám a ukládám si pečlivě všechny ty vítězné koncepce a rád si je pak s odstupem pročítám. Věřili byste, že například podle vítězné koncepce Daniela Dvořáka, se kterou se stal onehdá ředitelem ND, měl v ND režírovat Peter Greenaway a ve skladech u Apolináře měl vzniknout experimentální black box Národního divadla? To jen tak na okraj, že kauza Krystian Lupa v Komedii nebyla ničím novým, ty vzdušné zámky se pro výběrová řízení staví pořád dál. Proto souhlasím s Jakubem Škorpilem, nechť je to rozhodování veřejné/on-line, přihlášené koncepce po rozhodnutí komise zveřejněné a jejich realizace pak sledována pravidelnými evaluacemi zřizovatele.

      23.02.2012 (22.20), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    29. Marie Reslová

      Marie Reslová

      Právě jsem se
      opět dívala na stránky Vinohrad. Pan Töpfer mi veřejně na tiskovce po jmenování slíbil, že ji hned na stránky Divadla na Vinohradech zavěsí. Dosud tam není. Moc by mě zajímalo, jak je tam formulována ta podmínka o spolupráci se stávajícím vedením Vinohrad, kterou výběrová komise akceptovala. A přirozeně i koncepce samotná. Velmi doufám, že ji T.T. zveřejní kompletní ještě před zítřejším Hydeparkem.
      A jinak jsem 100% pro veřejné rozhodování, dělám pro to, co můžu. Pražský radní pro kulturu mi řekl, že pracuje na tom, aby to tak mohlo být, a než to bude možné (zatím platí na Magistrátě stará interní pravidla, která vše utajují), žádné další výběrové řízení nevypíše. Takže naděje tady je. Jen ji musíme kontrolovat. 🙂
      A připomínat.
      Dobrý nápad podívat se na koncepce stávajících ředitelů a šéfů! Mohly by se DN do toho pustit.

      23.02.2012 (22.48), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    30. Petr Pavlovský

      Petr Pavlovský

      Nač pracovat za jiné,
      za to placené? Když někdo jmenuje někoho do v podstatě veřejnoprávní funkce na základě koncepce (vize), kterou předložil, měl by snad týž subjekt kontrolovat, zda to dodržuje, protože jinak by to mohli neúspěšní kandidáti žalovat.
      Pokud si pamatujete, to byl případ Vladimíra Železného a spol., kteří vyhráli výběrové řízení o celoplošnou TV s koncepcí, kterou pak nedodrželi ani z 10%. Kupodivu, pokud vím, nikdo z odmítnutých, kteří asi předkládali koncepce mnohem bližší možnostem komerční TV, to nežaloval.

      24.02.2012 (0.04), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    31. Vojtěch Varyš

      Vojtěch Varyš

      1. myslím si, že důležitější než koncepce je osobnost. jsou lidi, kterým bych divadlo svěřil bez jediného slova, které by s nimi bylo třeba prohodit o tom, co tam chtějí dělat; a jiní, kterým bych divadlo nesvěřil ani se sebelepší koncepcí. většinou se samozřejmě pohybujeme někde mezi tím.

      2. až do podzimního konkursu na Komedii jsem věřil, že v i v Praze se dá dělat dobré divadlo na evropské úrovni (právě DDP´s Komedie budiž toho důkazem), tím myslím divadlo jako koncepční celek, na principu intendant-barák-ansámbl-dramaturgie, ne jednotlivé skvělé inscenace – Nebeského Lear je bomba, ale vzhledem k tomu, co s děje v Národním normálně – viz poslední dvě premiéry činohry – je to jen výkřik do tmy; po tom, jak to dopadlo s Komedií, mi bylo jasné, že od konkurzu na Vinohrady – a od jakéhokoli dalšího konkurzu na jakékoli další pražské divadlo v nejbližší době – se nedají čekat zázraky, resp. V případě Vinohrad už mi to bylo a je úplně jedno.

      3. upřímně řečeno, mám radši profesionálně dělaný bulvár, byť dotovaný z veřejných peněz, než rozbředlé konvenční divadlo bez ksichtu, dělané chaoticky s občasnými (vesměs nevalnými ) pokusy o umění a jinými občasnými, rovněž nevalnými pokusy o bulvár (dosavadní Vinohrady).

      4. z toho plyne: kdyby byl pražský magistrát co k čemu, nabídne významné osobnosti typu Dušana Pařízka, Petra Štědroně nebo někomu relevantnímu z ciziny funkci bez konkurzu, protože bylo jasné, že tito kvalitní uchazeči by byli blázni, kdyby se do něčeho takového hlásili. (v tomto případě platí zemanovské „osobnost se o funkci neuchází, tato funkce je jí nabídnuta“).

      5. po pročtení Rajmontovy koncepce mi pří vší sympatii vůči Danu Špinarovi bylo vcelku jasné, že by pokračovalo totéž v bledě modrém; Stropnického bych si tam nepřál ani omylem, po tom, co tam předváděl v uplynulých 7 sedmi letech. Takže za dané situace byl Töpfer logické řešení a být v té komisi, hlasuju pro něj taky. Což neznamená, že mě tenhle typ divadla zajímá.

      6. mám slabost pro radikální kroky. Nejkrásnější by bylo, kdyby do (jakéhokoli) špatného divadla přišel nový ředitel, nechal derniérovat všechny inscenace, rozpustil soubor a propustil všechny zaměstnance. K tomu se zjevně Töpfer nechystá.

      7. Celá situace svědčí spíš o perfidním chování Gregoriniho: ten přece mohl nechat Amadea vyrobit, i s tím, že se bude hrát jen do konce sezony, a nechat ho hrát v červnu třeba dvacetkrát. Vůbec by poslední čtyři měsíce mohly být pro Gregoriniho a Stropnického slušným mejdanem. To od nich ovšem čekat nelze.

      8. ke zmínce P.P.: Vladimír Železný byl nejschopnějším mediálním manažerem v této zemi ever. Být Radou ČT, loni v létě mu nabídnu funkci ředitele ČT bez konkurzu.

      9. http://www.blesk.cz/clanek/celebrity-ceske-celebrity/169399/drsny-vzkaz-herce-ladislava-freje-at-jde-topfer-do-pr-e.html

      24.02.2012 (12.24), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    32. Vojtěch Varyš

      Vojtěch Varyš

      a ještě jeden postřeh,
      prošel jsem si další články na webu blesku související s aktuální situací vinohrad a fidlovačky a v tradičních předsudcích vůči bulváru mě překvapilo, jak jsou inteligentní, zábavný, dobře napsaný a k věci.

      24.02.2012 (12.36), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    33. Vladimír Hulec

      Vladimír Hulec

      Blbý je,
      že o tom, co je „dobré divadlo“ se neshodnou ani dva prsty na jedné ruce. Například ENRON, jedna ze dvou posledních premiér činohry ND, je podle mne velmi „dobré divadlo“ – aktuální současné téma i forma dramatického textu, skvělý Matásek, velkorysé režijní a scénografické uchopení.
      A zdá se,
      že se neshodnou ani na tom, kdo je schopný. Je-li někdo úspěšný proto, že lže, manipuluje, podvádí a dělá sviňárny, je to nepřijatelné. To – pro mne – není „schopný“ člověk, ale darebák (reaguju na Varyšův bod 8). Ostatně právě o tom je ENRON.
      Projekty – Rocca i TT – se pokusím sehnat a zavěsit na i-DN.

      24.02.2012 (13.49), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    34. Vojtěch Varyš

      Vojtěch Varyš

      -kdo tvrdí, že nikdy nelže, nemanipuluje, a nedělá sviňárny, lže. na světě nejsou stoprocentně čestní lidé.
      -říkává se, že v lásce a válce je dovoleno vše; jenomže skoro každá situace má něco společného s láskou nebo válkou, případě obojím.
      -Enron je (v podání činohry ND ) obyčejná bolševická propaganda, srovnatelná snad jen s pohřbem Kim Čong-Ila.
      -Vladimír Železný není darebák – proč by měl být?

      24.02.2012 (17.07), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    35. Vojtěch Varyš

      Vojtěch Varyš

      -kdo tvrdí, že nikdy nelže, nemanipuluje a nedělá sviňárny, lže. na světě nejsou stoprocentně čestní lidé.
      -říkává se, že v lásce a válce je dovoleno vše; jenomže skoro každá situace má něco společného s láskou nebo válkou, případě obojím.
      -Enron je (v podání činohry ND ) obvčejná bolševická propaganda, srovnatelná snad jen s pohřbem Kim Čong-Ila.
      -Vladimír Železný není darebák – proč by měl být?

      24.02.2012 (17.07), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    36. Petr Pavlovský

      Petr Pavlovský

      Železný je samozřejmě podvodník,
      protože získal Novu podvodem! Se svou partičkou provedli tzv. etiketní podvod, získali zadarmo celoplošnou TV s náročným, kulturně-vzdělávacím projektem a pak tam V.Ž. dělal opak! A, opakuji, nikdo to nežaloval! Čímpak všem ucpali ústa?
      Milý Vojto, pamatuj si!
      Ve slušné společnosti účel nesvětí prostředky, to platí jenom mezi cyniky, totiž životem zklamanými idealisty! Nepatříš náhodou mezi ně?

      Vsadím se o cokoli, že T. T.:
      1. Nepodal projekt na komerčně-bulvární divadlo.
      2. Svůj projekt dodrží.

      25.02.2012 (0.24), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    37. Marie Reslová

      Marie Reslová

      S těmi sázkami opatrně.
      Už jste se sázel, že svůj podíl v s.r.o. Divadlo na Fidlovačce T.T. nemůže prodat a T.T. už několikrát výslovně, naposledy včera v Hyde parku, kde se mimochodem hodně zapletl do vlastní demagogie, prohlásil, že ho PRODÁ.
      A ještě: dosud svůj projekt nezveřejnil, i když to sliboval – těžko se tedy budeme přesvědčovat o vaší pravdě, že?
      :-))))

      25.02.2012 (9.11), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    38. Vojtěch Varyš

      Vojtěch Varyš

      zdůraznil bych,
      že jakýkoli projekt, koncepce nebo třeba motivační dopis se píše hlavně účelově: hlásím-li se do výběrového řízení, žádám-li o grant nebo o stipendium či ucházím-li se o práci, píšu to tak, abych grant/stipendium/funkci/práci dostal. u příkladu se železným tedy můžeme říct, že stejně, jako věděl, co chtějí diváci (a vybudoval na tom nejsledovanější televizi), tak věděl, co chce slyšet výběrová komise (či odborná veřejnost) (a napsal tak projekt). nešlo ovšem ani o uspokojení diváků, ani o uspokojení komise, ale o prodej reklamního času, tedy vydělávání peněz, a získání společenského (politického vlivu). proto se (soukromé) televize dělají.

      i tak si nicméně myslím, že v případech železný a töpfer nešlo o tu koncepci, že to měli obšlápnuté jinak a ta koncepce byla jen formalita. málokdo si v tomhle dovolí být upřímný (jako třeba M. Knížák, jehož legendární projekt na národní galerii v roce 1999 měl asi půl stránky a obsahoval věty typu „nemám chuť, čas ani vzdělání se psaním dlouhých koncepcí pořádně zabývat….“)

      a k tomu, jaké bude Töpferovo divadlo/koncepce: jaké asi jiné než komerčně-bulvární divadlo by Töpfer mohl provozovat, probůh?

      25.02.2012 (12.39), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    39. Marie Reslová

      Marie Reslová

      Když jsem včera viděla Dušana Pařízka na Radocích,
      uvědomila jsem si, co je na kauze T.T. nejodpornější. Je přirozené, že se týmy v DnV střídají. Ať už k jejich výběru došlo jakkoliv a myslíme si o těch, co odcházejí, nebo o těch, co přicházejí, cokoliv, existují nějaká nepsaná kolegiální pravidla. Tomu, kdo odchází, bychom měli dát možnost odejít důstojně a se vší parádou a tomu, kdo přichází, čas, aby ukázal, co umí. Domnívala jsem se, že taková základní divadelnická pravidla bude komediant Töpfer bezvýhradně ctít.
      Ale T.T. nedal Stropnickému možnost důstojně „prohrát“. Využil své politické převahy a zahnal ho zcela nefér do kouta. Ačkoliv nastupuje do funkce až 1.9., v den svého jmenování de facto znemožnil svému předchůdci svobodně a po svém uzavřít sedm let působení ve funkci uměleckého šéfa. T.T. totiž vnímá jako soupeře ne ředitele Gregoriniho, ale Martina Stropnického, který právě teď zkouší poslední inscenaci své vinohradské éry a T.T. jako divadelník musel vědět, že mu svým krokem bere klid na práci a tedy i šanci (možná by se nenaplnila, ale kdo ví) uspět. Morávkův Amadeus mohl, možná i vítězně, Stropnického působení uzavřít. Nebýt zásahu T.T., který v den svého jmenování „přáním“ zastavit Amadea poslal vinohradský soubor do bratrovražedné války v médiích.
      Jinak se odchází po úspěšné inscenaci a jinak s prohrou. A tohle vypadá, jakoby T.T. nechtěl za žádnou cenu připustit, že Stropnický odejde se ctí. Trvá na tom, aby odešel s ostudou. A jednou se mu to vrátí.
      „Katastrofální návštěvnost“, „divadlo je ve špatné kondici“ a jiné výsměšně hodnotící výroky T.T. pro média jsou totiž opravdu podlost a do značné míry vědomá lež. Sebevědomý šéf přece nepotřebuje ve veřejnosti vyvolávat dojem, že přichází Vinohrady zachraňovat. Ale přesně tohle T.T. dělá. Tváří se jako krizový manažer, který přináší spásu, ne jako ten, který přichází na Vinohrady pracovat.Vtipné je, že své střely míří nikoliv na Gregoriniho, který je ve skutečnosti ředitelem, ale na Stropnického, který spoustu svých plánů a organizačních změn v divadle nemohl pro nevůli Gregoriniho uskutečnit. Což neznamená, že taky nemá nějaké máslo na hlavě.
      T.T. porušil v tomto ohledu komediantskou čest. A já bych byla velmi zvědavá, jak se s takovým začátkem na vinohradské „lodi“, kterou v televizi zábavně přirovnal k Titaniku či Concordii, srovnává svědomí jeho týmu.

      26.02.2012 (20.55), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    40. Josef Herman

      Josef Herman

      Pořad ČT1 168 o Vinohradech nezklamal,
      to není investigativní novinařina, ale veřejnoprávní bulvár! Nejde jim o věc, ale o sledovanost pořadu a podivnou zábavu, stejně jako v případě Státní opery Praha nebo Zdenka Plachého – a je jedno, co si o těch věcech sám myslím!
      Nemám také co měnit na původním názoru: postup radnice a obou vinohradských ředitelů považuji za bezprecedentní – je mi líto, že v tom jedou zrovna oni dva, mám zase jiné důvody si jich vážit. Nejvíc si neumím srovnat v hlavě, že tak postupuje pravicově liberální Tomáš Töpfer. Jinak obecně je to podle mého jen další z možných důsledků zdejší nechuti chovat se dle pravidel, tj. ctít dohody a uzavírat smlouvy s jasně formulovanými sankcemi. Tohle je v logice jmenování a odvolávání, nikoli v logice normálních smluvních vztahů.
      My se u nás prostě fackujeme.

      26.02.2012 (22.52), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    41. Petr Pavlovský

      Petr Pavlovský

      Chtěl-li Stropnický odejít se slávou a ve cti,
      měl šanci naposledy před derniérou Vojcka! Dnes už se může pouze vrátit do šatny a dále potvrzovat to, co nikdy nikdo nezpochybnil, totiž že herec je to dobrý.

      26.02.2012 (23.13), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    42. Josef Herman

      Josef Herman

      Marie, souhlas,
      z fackovačky nemůže být důstojný poražený, ale ani vítěz.

      27.02.2012 (0.23), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    43. Vladimír Hulec

      Vladimír Hulec

      Vojto,
      jako člen či bývalý člen různých grantových komisí musím důrazně odmítnout Tvou tezi, že „jakýkoli projekt, koncepce nebo třeba motivační dopis se píše hlavně účelově“, přesněji že z této premisy vyplývá, že v projektu se může (či dokonce má) lhát a vymýšlet si a podaný projekt záměrně nemínit dodržet. Každý projekt je archivován a je – či alespoň může být – kontrolován. A není-li bezdůvodně dodržován, může být jeho žadatel sankcionován. Na to jsou kontrolní mechanismy, což jsem osobně zažil právě u grantu pražského Magistrátu. A proto je dobré projekt veřejně znát. Kontrolou je pak veřejnost sama, což je vždy lepší.
      Jinak velmi souhlasím s Marií Reslovou ohledně etiky a (ne)kulturnosti příchodů a odchodů u nás. V jiném prostředí vyrostlý DDP dává českým divadelníkům již nejméně druhý políček (prvním bylo předčasné ukončení působení v Divadle Komedie, jeho včasné oznámení a respektování výsledků výběrového řízení).
      Petře Pavlovský,
      Martin Stropnický nechtěl odejít, dal si dokonce vlastní projekt, to však neznamená, že „vítěz“ má „poraženého“ smažit na ohni. Možná se tak chovali pralidé, ale dnes a v Česku?! Navíc tím hlavním zodpovědným za řadu věcí v DnV není ani tak (či jen) Stropnický jako spíš Jindřich Gregorini, do lednové dražby šlo jeho místo.

      27.02.2012 (0.31), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    44. Marie Reslová

      Marie Reslová

      P.P., vám snad musel T.T. slíbit na Vinohradech místo vrátného.

      27.02.2012 (8.20), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    45. Marie Reslová

      Marie Reslová

      Z rozhovoru s Janem Císařem v Právu:
      Nedávno proběhlo výběrové řízení na ředitele Divadla na Vinohradech. Myslíte si, že je vhodné vybírat šéfy velkých scén na základě konkurzu?
      Já na výběrová řízení v divadlech nevěřím. Myslím si, že šéfové mají být rovnou ustanovováni a lidé, kteří je ustanovují, by měli být schopni vybrat člověka, který je dostatečně zralý, už něco dokázal a přesvědčil, že dokáže vtisknout danému divadlu zcela unikátní tvář. Zahraniční model je třeba takový, že se potenciální šéf osloví dva roky předem, aby byl schopen se na svou roli dostatečně připravit. Konkurzy podle mě nemají v současné situaci pražského divadla význam.

      27.02.2012 (13.37), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    46. Vladimír Hulec

      Vladimír Hulec

      Marie Reslová
      cituje z rozhovoru Petry Hanuškové z 21. února, který najdete na:
      http://www.novinky.cz/kultura/259693-divadelni-teoretik-jan-cisar-prazska-divadla-jsou-obestrena-zahadou.html

      27.02.2012 (14.13), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    47. Marie Reslová

      Marie Reslová

      T.T. mi na mou prosbu,
      aby zveřejnil svou koncepci, jak mi už dvakrát slíbil (jednou na TK, podruhé v Hyde parku), odpověděl mailem, že si to rozmyslel a učiní tak jedině v případě, když ji zveřejní všech sedm uchazečů.

      27.02.2012 (22.25), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    48. Daniel Přibyl

      Avatar

      Je to velice papalášské chování,
      když TT odmítá zveřejnit svou ředitelskou koncepci. Věřím, že to znepokojí nejen odpovědné na magistrátu, ale také pány Deáka a Vedrala. Není mi jasný ani nynější postoj ředitele Gregoriniho, který (nemýlím-li se) sám byl personálně zmíněn v Rajmontově koncepci (jako případný ekonomický ředitel – ale nejsem si teď z hlavy jistý), přitom do televize prohlásil, že ve výběrovém řízení zvítězil ten nejlepší uchazeč (sic!), a nyní této tajuplné koncepci, kterou veřejnost nesmí posoudit, z titulu své funkce vyklízí překvapivě ochotně divadlo, jako by dosud snad vedl Augiášův chlév…

      27.02.2012 (23.27), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    49. Marie Reslová

      Marie Reslová

      Panu radnímu Novotnému
      jsem odpověď T.T., v níž mě odkazuje na Magistrát („Pokud se rozhodne Magistrát koncepci zveřejnit, nechť tak udělá. Podle mě by bylo správné uveřejnit všechny… můj souhlas radnímu dám. S podmínkou, že tak učiní i ostatní. Považuji to za správné a spravedlivé.“), přeposlala a požádala ho, aby koncepce odtajnil.

      28.02.2012 (0.03), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    50. Vladimír Hulec

      Vladimír Hulec

      Pro jistotu upozorňuji na:
      http://www.divadelni-noviny.cz/k-1-4-2012-podavam-vypoved/

      28.02.2012 (1.31), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    51. Marie Reslová

      Marie Reslová

      http://www.praha.eu/jnp/cz/home/volene_organy/rhmp/usneseni_rady_hmp/index.html
      Zde jsou všechny oficiální dokumenty z magistrátní Rady ke jmenování T.T. – obsahují poznámku, že důvodová zpráva a přílohy č.2,3,4 a 5 nejsou určeny ke zveřejnění. Zveřejněná je pouze příloha 1, a to je Gregoriniho jednovětá abdikace.

      28.02.2012 (8.37), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    52. Petr Pavlovský

      Petr Pavlovský

      „Navíc tím hlavním zodpovědným za řadu věcí v DnV není ani tak (či jen) Stropnický jako spíš Jindřich Gregorini“,
      napsal v pondělí V. Hulec. Zlatá slova, jenom bych to prosil prodloužit do 31. 8., teprve k tomuto datu J. Gregorini rezignoval! Není-li odpovědný dosavadní um. šéf, je tím méně odpovědný ten budoucí.

      29.02.2012 (2.50), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    53. Petr Pavlovský

      Petr Pavlovský

      Jenom není ještě jasné,
      zda M. Stropnický odchází pouze ze šéfovny, nebo i z herecké šatny, popř. které ze svých stávajících rolí by byl ochoten dohrávat. Totéž ostatně platí i o L. Frejovi. Metaforicky řečeno – jak hlasitě hodlají za sebou prásknout dveřmi, popř. bude-li někdo další následovat jejich příkladu, jak očekává J. Herman (myslím, že marně). Termín je to ovšem standardní, „noremní dny“ se blíží nezadržitelně, ve Slávii už leští příbory!

      29.02.2012 (2.57), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    54. Marie Reslová

      Marie Reslová

      Pan radní mi obšírně odpověděl,
      proč koncepce zveřejnit nemůže, i kdyby všichni dali souhlas. Může to udělat jen každý z nich osobně.
      Senátor T.T. nedrží slovo, které veřejně dal.

      29.02.2012 (7.58), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    55. Josef Herman

      Josef Herman

      Petře, je to s tebou zbytečné.
      Ale nepřičítej mi, že vyzývám k odchodu další herce, nebo že jejich odchod očekávám, jen jsem konstatoval, že na jednání, které podle mého porušuje dobré mravy, se musí reagovat činy, a ne jen slovy.

      29.02.2012 (8.31), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    56. Josef Herman

      Josef Herman

      Zveřejnit vítězný projekt,
      nyní už v pozici přijatého programu veřejnoprávního divadla, je podle mého povinost zřizovatele: nesmí občanům tajit, na co dává peníze. Je v jeho zájmu, aby se veřejně i odborně kontrolovalo naplnění projektu.

      29.02.2012 (8.34), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    57. Vladimír Hulec

      Vladimír Hulec

      Josefe,
      velmi s Tebou souhlasím a divím se, že tomu tak není automaticky. Vůbec nechápu v čem je problém. A to i ze strany pana Töpfera. Podle všech indicií vzešlých třeba v reakci na jeho jmenování v minulé diskusi na i-DN je to kvalitní projekt, na Vinohrady vhodný. A říkali to divadelníci, kterým není důvod nevěřit.
      Čuju v té nechuti nějakou kulišárnu…
      A především – opět (po nátlaku na rušení Amadea v režii V. Morávka) – jde o nedůstojné chování člověka, který s nějakým (jakým?) programem na Vinohrady přichází. Pan Töpfer – zatím – velmi překvapuje, bohužel směrem k veřejnému zklamání a rozčarování z člověka, který by měl už z titulu funkce senátora a představitele kulturního světa zastávat jisté morální a etické postoje a lidské hodnoty.

      29.02.2012 (9.59), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    58. Petr Pavlovský

      Petr Pavlovský

      Nepřestávám týmu T. T. fandit,
      ale domnívám se, že J. G. jim neměl ustupovat, do důchodu se má odcházet se ctí. I jako nekumštýř a nekomediant horkokrevnost divadelních umělců trochu chápu, ale tím spíš my, kteří praktické divadlo neděláme, máme mít víc rozumu, pane Gregorini! Jednou by vám T. T. ještě poděkoval, takhle jste mu pomohl, aby si naběhl, jakkoli odpovědnost z Vás nikdo nesejme.
      Potenciální úspěšnost nebo neúspěšnost Amadea je nepodstatná, jakkoli se mi ty slibované sankce za strany opatrovatelů autorských práv zdají přehnané.
      „Veškeré kvaltování toliko pro hovado dobré jest“, zde to T. T. zcela zbytečně uspěchal. Hromadného odchodu herců z DnV se přesto nebojím, slavná aféra z 20. let min. stol., tzv. Vinohradský případ se po mém soudu opakovat nebude.

      01.03.2012 (0.54), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,