Uspěly „uštknuté“
Mezinárodní festival divadelních škol Setkání/Encounter v Brně udělil na závěr ocenění Marta (soška je pojmenována podle studentského divadla JAMU, obdoby pražského Disku).
Na Martě pro produkci pařížských konzervatoristek Uštknutí, přesněji na autorském i režijním vkladu Manon Chircen, se s odbornou porotou shodla i porota studentská. Poněkud feministickou féerii o ženském údělu a nebezpečích hrozících ze strany mužů (část inscenace se podrobně věnovala výkladu funkce i vlastností penisu) prezentovaly šarmantní dívenky s odzbrojující čistotou a otevřeností. Také ostatní ocenění patřila studentkám. Za herecké výkony si Martu do Polska odvezly Maria Dębska z Lodže (titulní role v Schillerově Marii Stuartovně) a Karolina Kuklińska z Krakova (Grace v Trierově aktuálním thrilleru Dogville o osudu přistěhovalkyně). Dlužno podotknout, že studentky dovedli k jejich výkonům (obě inscenace nabízely také další pozoruhodné herecké kreace) věhlasní polští režiséři: se studenty z Lodže pracoval Grzegorz Wiśniewski, s krakovskými Alexandra Popławska. A ještě jedna mladá dáma byla odbornou porotou oceněna: Clara Nothdurft za scénografickou koncepci inscenace z německého Ludwigsburgu. Pod komplikovaným titulem 5.6.–11.6. (Mrtvý), 15.6. (Vzkříšení) se skrývalo zpracování deníků Einara Schleefa. Hrálo se na ploše velkého obdélníku, kolem něhož byli diváci rozesazeni pouze ve třech řadách, na jedné straně se objevilo pódium s kuchyňským mobiliářem, na druhém byl na zdi připevněn telefonní automat (oba póly byly pro dějové zvraty důležité). Herci velký prostor důmyslně a dynamicky „zalidňovali“, také sedali na židle mezi publikum.
Ředitel festivalu Petr Oslzlý udělil „svou“ statutární cenu mladému římskému muzikantu Francescovi Leinerimu, který improvizoval na několik hudebních nástrojů, čímž výrazně obohatil atmosféru „fyzického divadla“ svých kolegů Sny o snech.
Komentáře k článku: Uspěly „uštknuté“
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)