V hlavní roli humanoid
Co pro jedince znamená, když ho nahradí robot? Může člověk skrze elektronického dvojníka poznat sám sebe? Konkuruje si kopie s originálem, nebo si vzájemně pomáhají? Poznává originál díky dvojníkovi lépe sám sebe? Tyto úvahy přináší inscenace Uncanny Valley režiséra Stefana Kaegiho (Rimini Protokoll), která vznikla ve spolupráci se spisovatelem a dramatikem Thomasem Mellem. Ten souhlasil s výrobou vlastního animatronického dvojníka. Tento humanoid vystupuje na scéně místo autora a vždy spolehlivě vykoná, k čemu byl naprogramován. Kaegiho divadelní experiment bez herců vylučuje jakoukoli ztrátu kontroly. Jemná mechanika, maska a počítačové programy dělají ze stroje herce, jehož mimika, gesta, snaha o přirozený pohyb a mluva mohou působit autenticky. Inscenaci v produkci Münchner Kammerspiele a režii Stefana Kaegiho uvedou Pražský divadelní festival německého jazyka a Divadlo Archa v české premiéře 6. a 7. března. DN
Komentáře k článku: V hlavní roli humanoid
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)