V zajetí barev (No. 2)
Druhý den letošních Colours of Ostrava mne zastihl ve skvělé náladě, jíž nedokázaly zhatit následky úvodní noci v podobě decentního spánkového deficitu, horké počasí ani opětovné dopravní karamboly.
Radostí mne bezprostředně po návratu do svěžích festivalových vod nakoplo freneticky vřelé přijetí inscenace Marta Letní scény Musea Kampa. Původně plenérový projekt v industriálním prostředí totálně narvaného Gongu nabyl podstatně sevřenější podoby, nicméně atmosféra představení měla blíž k nespoutanému rockovému mejdanu než formálně usedlé muzikálové show. Brutální ovace následující po každém songu otřásaly samotnými základy rozměrné stavby a neohroženě udaly rytmus i razanci celému dni.
Z bezpečného azylu tiskového centra jsem následně zamířil na Full Moon stage, kde na mne čekal první zásadní čtvrteční objev. Slovenská Drť je evidentně napájena tradičními undergroundovými i avantgardními atributy, nezdráhá se explicitních politických apelů ani teatrálních gest. Inspirující srdcerváč!
Spektakulární nářez tchajwanských divochů Jhen Yue Tang, kteří účelně mísí tradiční znaky autentické lidové hudby s rockem i metalem, zafungoval jako šoková terapie i energický doping, který si naplno užívali diváci všech věkových kategorií i žánrových preferencí.
Opojnou intoxikaci enormní dávkou spratkovského rapu na Full Moonu poskytla uvědomělá Arleta, doprovozená pestrou, artikulačně vynikající crew. Bezuzdně se bavící sehraná parta i přes časně večerní hodinu do mladého publika (nechyběly ani školou povinné děti) nekompromisně nasypala snůšku nadčasových témat, hypnotické flow i větší než malé množství nadhledu a vulgarit. Rozkoš!
Na Česká spořitelna stage pak s takřka neodolatelným vílovsko-jezinkovským šarmem sugestivně zaútočila britská kapela Bat for Lashes, neohroženě vedená Rudou Sonjou s pákistánskými kořeny Natashou Khan. Jímavá, elegantní i erotická lekce z ostrovního éterického popu.
Klukovsky rozpustilý protipól pak na Orlen stage přinesl výtečný set anglických hejsků Tankus the Henge, jenž zaujal svěží kombinací muzikantské spontaneity, strhujícího elánu a opulentní žánrové fúze poháněné dědictvím toho nejlepšího z rocku let šedesátých, sedmdesátých i devadesátých. Nebojí se ovšem ani četných jazzových i swingových úkroků! Tančírna i noční zašívárna ztracených duší v jednom exkluzivním balení. Publikum okouzlené i divoce hopsající!
Finále čtvrteční noci si pak s odzbrojující přirozeností podmanil Sam Smith, jehož niterně prožitá show atakovala široké spektrum smyslů, aniž by se zřekla účelné kombinace šantánové burlesky, glamrockové pompy i gospelu, a coby autonomní kolektivní dílo stírala obvyklé hranice mezi sólovým interpretem a jeho početnou družinou. Oslavována byla svoboda ve všech jejích podobách. Smith je důstojným, jevištně strhujícím pokračovatelem Eltona Johna, Boye George i Madonny. Colours bez přehánění světové i všeobjímající. Síla nesmírná!
Pokračování příště.
Komentáře k článku: V zajetí barev (No. 2)
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)