Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny >

    Varyš píše Kyselovej (No. 1)

    Milá Evo,

    píšu Ti zejména proto, že věřím, že ženský, slovenský a speciálně Tvůj pohled (ne nezbytně v tomto pořadí) může obohatit a třeba i rozčeřit vody této údajně neklidné stránky.

    O nás/vás/nich se poslední dobou mluví jako o facebookové generaci. Je to sice nová variace na staré známé hořekování nad mladými nepovedenými nezvedenci, ale jinak nevím, co si pod tím mám představit. Jestli to nebude tak, že neznámé se nám vždycky jeví větší, než je, a proto facebook nejen odsuzují, ale především vnímají jako něco zásadního především ti, kteří ho nepoužívají. Psal o tom ostatně nedávno Karel Hvížďala – internet je revoluce jen pro staré, mladší ho berou jako něco nejen přirozeného, ale hlavně nevýznamného, prostě věc, nad kterou nemá smysl se pozastavovat.

    Samozřejmě si to neodpustím a položím Ti předsudečnou otázku, jak jsem naznačil výše. Evo, co soudíš o tom, že je taková převaha žen mezi studenty divadelní vědy (kritiky, teorie) a taková převaha mužů mezi praktikujícími kritiky? Má pohlaví vliv na způsob kritického psaní? Jinými slovy, platí i v kritice otázka Píšu žensky, protože jsem žena? jak se kdysi ptali na filosofické fakultě na jednom semináři gender studies? A co Ty – píšeš žensky, a pokud ano, je to proto, že jsi žena?

    Nedávno jsem byl v Tvé vlasti, konkrétně v Žilině. Líbilo se mi tam.

    Tvůj Vojtěch


    Komentáře k článku: Varyš píše Kyselovej (No. 1)

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,