Varyš píše Kyselovej (No.3)
Milá Evo,
zdravím Tě zez Plzně! Na festivalu Divadlo potkáš každého, zejména ze starší generace (kupodivu málo vousatých). Zabývali jsme se myšlenkou, co by bylo absurdnějším názvem festivalu než Divadlo a napadlo nás přímo „Festival“. Ale i koncept Prezidenta, jak teď říkám redaktoru Hulcovi, „Hovno Plzeň“ by stál jistě za úvahu. Koneckonců já divadlu nefandim, já divadlu spílám, jak stojí v nadpisu. Na každém festivalu aplikuji samozřejmě model Morise Zappa z románů Davida Lodge Hostující profesoři a Svět je malý, který o literárněvědeckých kongresech (což jsou akce, mající mnohé společné s divadelními festivaly) řekl: „na konferenci přece nejezdíte na přednášky, ale za setkáním a kontakty“. Konečně ono to divadlo letos v Plzni nebylo až tak drásavě zajímavé. Všude tu samozřejmě koluje spousta nechutných vtipů o tom, jakými metodami Plzeň porazila Ostravu.
Vrátím se ale k tomu, co jsme rozebírali jinde: tvůj výsměch nevzdělaným studentům herectví. Oponoval jsem, že herec přeci nemusí nic vědět (při jejich povolání je jim to ostatně na škodu), a už to, že mají ve studijním plánu dějiny a teorii divadla jako povinné, lze vnímat jako notně sporné. Nicméně, i když si myslím, že studium herectví jako celek je vůbec absurdita, jsem proto, aby se dělo – to zas někde řekl Norbert Lichý: aby dotyčný nepřišel o ta léta studentského života (mladosti, mladosti, čarovný čas!) a samozřejmě ta setkání a kontakty.
Vím, že jsi v Žilině, městě, které jsem kdysi obdivoval na dálku, po letošní letní zkušenosti už i osobně a divadelně. Ať žije Stanica Žilina-Záriečie a místní Městské divadlo!
srdečně
Vojtěch
Komentáře k článku: Varyš píše Kyselovej (No.3)
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)