Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Burza

    Vážený pane ministře

    Vážený pan ministr Andrej Babiš,

    Ministerstvo financí, Letenská 15, Praha 1

     

    Na vědomí:

    Vážený pan generální ředitel Ing. Martin Janeček, Gen. finanční ředitelství, Lazarská 15/7, Praha 1

    Vážený pan radní Jan Wolf, Magistrát hl. města Prahy, Mariánské nám. 2, Praha 1

    Vážená paní primátorka Adriana Krnáčová, Magistrát hl. města Prahy, Mariánské nám. 2, Praha 1

    Vážená paní zastupitelka Eliška Kaplicky, Magistrát hl. města Prahy, Mariánské nám. 2, Praha 1

     

    Věc: Otevřený dopis panu ministrovi Andreji Babišovi za Asociaci nezávislých divadel ČR

     

    Vážený pane ministře,

    obracíme se na Vás ve věci Divadla Komedie, nacházejícího se v budově patřící Ministerstvu financí ČR resp. Generálnímu finančnímu ředitelství.

    V současné chvíli kulturní obec znepokojuje otázka dalšího osudu prostoru, který patřil vždy k významným místům na kulturní mapě Prahy. Zejména ve své novodobé historii, kdy byl od roku 1994 uměleckým šéfem Michal Dočekal a kmenovým režisérem Jan Nebeský a posléze zde od roku 2002 působilo Pražské komorní divadlo pod vedením Dušana Davida Pařízka, se Divadlo Komedie stalo prostorem progresivního dramaturgického směru a výrazné režijní poetiky. V následujícím období se i další nájemce Divadlo Company.cz soustředil na rozvíjení současné dramatiky. Vyjmutím budovy ze svazku Městských divadel pražských se Divadlo Komedie stalo jedinou tradiční divadelní budovou otevřenou nezávislým souborům na základě výběrového řízení. Poté, co v dubnu letošního roku ukončil činnost soubor Divadlo Company.cz, který prostor provozoval od roku 2012, zeje budova prázdnotou. Přestože existuje nájemní smlouva mezi hlavním městem Praha a GFŘ, platná do roku 2030, nejsou majitel budovy a nájemce schopni se dohodnout na dalším fungování prostoru v souvislosti s nutnou rekonstrukcí a hlavní město Praha proto doposud nevypsalo konkurzní řízení na dalšího provozovatele.

    Vyzýváme Vás k řešení této situace tak, aby Divadlo Komedie zůstalo zachováno pro divadelní činnost neziskového charakteru a opět se otevřelo k užívání české nezávislé divadelní scéně. V Praze zásadně chybí divadelní prostory pro městem či státem nezřizovaná divadla, a to zejména v centru. Nezávislé divadlo je tak nuceno existovat v okrajových částech města a působit v budovách, určených k jiným účelům. Funkce Divadla Komedie je z tohoto pohledu v pražské divadelní síti nezastupitelná. Jakožto jediný moderní, otevřený prostor v centru s pravidelně se střídajícími nezávislými soubory doplňuje účelně síť pražských příspěvkových divadel, umožňuje rozvíjet progresivní divadelní směry a je tak důležitým katalyzátorem pražského uměleckého života.

    Apelovali jsme v tomto smyslu rovněž na představitele hlavního města Prahy, radního pro kulturu Jana Wolfa. Žádáme proto i Vás o konstruktivní řešení situace.

    Se srdečným pozdravem,

    Rada Asociace nezávislých divadel ČR:

    Štěpán Kubišta – Předseda

    Lenka Havlíková – 1. místopředsedkyně

    Roman Černík – 2. místopředseda

    Petr Prokop – člen Rady

    Jan Žůrek – člen Rady

     

    V Praze dne 22. září 2016

     

    Kontakt: Šárka Pavelková, výkonná manažerka, tel: 774591759, email: [email protected]

    ///

    Více na i-DN:

    Vážený pane premiére

    Štěpán Kubišta: Je nutné hájit zájmy nezávislých divadel

    Vzniká AND – Asociace nezávislých divadel

    Vážený pane Wolfe

    Odvaha k letu

     

    • Autor:
    • Publikováno: 23. září 2016

    Komentáře k článku: Vážený pane ministře

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,