Divadelní noviny Aktuální vydání 19/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

19/2024

ročník 33
12. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Festivaly Reportáž

    Veselé pozdravy z otrlcových tenat (No. 6)

    19. otrlá sobota nejprve otevřela reprízou pátečního Špitálu plného breberek, aby se následně roztočil celodenní fantasmagorický kolotoč, na něž by byla i Matějská pouť krátká. Cesta k uspokojení životně důležitých orgánů začala dírou do hlavy, kterou vyhloubila fantastická komediální kung-fu rubanice 36 promile Shaolinu (Gu ma tian shi. Režie: Yuen Cheung-Yan. Hong Kong, 1984), jež okouzlila melounovým monstrem, šlapací krysokárou a řadou dalších rozkošně ztřeštěných úletů, ale rovněž i pozoruhodnou choreografií bojových scén.

    Foto: Taoist Drunkard

    Žaludek, vyprázdněný i naklepaný šílenými výbuchy smíchu, pak ukojila světová premiéra nového interaktivního formátu Otrlá Culinary Cinema. Gastro-romantický slasher Kastrólman (Panman. Režie: Tim Pilleri alias Dan Riesser, Jim Zaguroli alias Andrew Genser. USA, 2011) přináší uvědoměle nablblý snímek o hrncem maskovaném mstiteli, vykonávajícím nemilosrdnou vendetu na osazenstvu kuchařské akademie, který se zrodil v chorobných lebkách členů svérázné produkční úderky TomCats Films. Brutální filmový mišmaš doplnilo pestré degustační menu, průběžně podávané v obzvláště vypečených sekvencích, které oznamovala změna barvy titulků. Divácké davy se na připravené lahodnosti vrhaly s náruživostí smečky. V těchto napínavých chvílích svým neutuchajícím entusiasmem totálně zaválel již jednou zmíněný slovutný filmový publicista, pedagog na vzestupu, a vynikající společník na náročné chvíle, zlínský patriot Marek Slovák. Ten coby Leonidas všežravců pomocí vlastní mrštnosti, jakožto i různých drobných úskoků, jejichž vrcholem bylo krkolomné surfování na hřbetech členů servírovacího týmů, a dokonce i vlastních spoludiváků, se jako jeden z mála šťastlivců dokázal zmocnit všech chodů nutričně vyrovnaného menu a hravě tak dokázal, že by se jeho kurzy rabování mohly stát řešením probíhající potravinářské krize. Jestli vás hlad neláká, následujte Slováka!

    Foto: Phenomena

    Srdce bylo osudově zasaženo proslulou Argentovou Phenomenou (Itálie, 1985), jíž vyvrcholila hmyzí linie 19. ročníku. I takřka po 40 letech od svého vzniku stejně svůdně přitažlivá kombinace artu a kýče, alpského genia loci a zcela vyšinuté logiky, říznuté řadou explicitních scén, i vynikající hudbou mj. Motörhead i nezbytných Goblin, a v neposlední řadě talentovanou i překrásnou Jennifer Connelly v teprve její třetí, a první hlavní herecké úloze, o níž se zkrátka nelze nebát. Pro řadu diváků možná opáčko, ale rozhodně pro většinu premiéra na velkém plátně. Zážitek z rodu par excellence.

    Foto: Panman

    Nu a úžasnou Aero sobotu nemohlo těsně před půlnocí ukončit nic jiného než projekce věnovaná zadostiučinění pohlavnímu ústrojí. Na šimpanze s Phenomeny totiž vhodně navázalo další pokračování nekonečné série notně osrstěných pornofilmů. Otrlá erodramaturgie svému národu tentokrát předhodila snímek se sáhodlouhým názvem Zpověď dospívajícího burákomáslového fetišisty (Confession of a Teenage Peanut Butter Freak. Režie: Zachary Strong, USA, 1975). Sanfranciská frivolní mozaika excentrických životních epizod peprně pobavila ochotnickými výkony, upocenou tělní ekvilibristikou i překvapivou přítomností legendy žánru Johna Holmese. Arašídový pamls do hlubin nedělní noci. Wrau!

    ///

    Dokončení příště!

    ///

    Více reportáží z festivalu naleznete zde.


    Komentáře k článku: Veselé pozdravy z otrlcových tenat (No. 6)

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,