Divadelní noviny > Festivaly Reportáž
Veselé pozdravy z otrlcových tenat (No. 6)
19. otrlá sobota nejprve otevřela reprízou pátečního Špitálu plného breberek, aby se následně roztočil celodenní fantasmagorický kolotoč, na něž by byla i Matějská pouť krátká. Cesta k uspokojení životně důležitých orgánů začala dírou do hlavy, kterou vyhloubila fantastická komediální kung-fu rubanice 36 promile Shaolinu (Gu ma tian shi. Režie: Yuen Cheung-Yan. Hong Kong, 1984), jež okouzlila melounovým monstrem, šlapací krysokárou a řadou dalších rozkošně ztřeštěných úletů, ale rovněž i pozoruhodnou choreografií bojových scén.
Žaludek, vyprázdněný i naklepaný šílenými výbuchy smíchu, pak ukojila světová premiéra nového interaktivního formátu Otrlá Culinary Cinema. Gastro-romantický slasher Kastrólman (Panman. Režie: Tim Pilleri alias Dan Riesser, Jim Zaguroli alias Andrew Genser. USA, 2011) přináší uvědoměle nablblý snímek o hrncem maskovaném mstiteli, vykonávajícím nemilosrdnou vendetu na osazenstvu kuchařské akademie, který se zrodil v chorobných lebkách členů svérázné produkční úderky TomCats Films. Brutální filmový mišmaš doplnilo pestré degustační menu, průběžně podávané v obzvláště vypečených sekvencích, které oznamovala změna barvy titulků. Divácké davy se na připravené lahodnosti vrhaly s náruživostí smečky. V těchto napínavých chvílích svým neutuchajícím entusiasmem totálně zaválel již jednou zmíněný slovutný filmový publicista, pedagog na vzestupu, a vynikající společník na náročné chvíle, zlínský patriot Marek Slovák. Ten coby Leonidas všežravců pomocí vlastní mrštnosti, jakožto i různých drobných úskoků, jejichž vrcholem bylo krkolomné surfování na hřbetech členů servírovacího týmů, a dokonce i vlastních spoludiváků, se jako jeden z mála šťastlivců dokázal zmocnit všech chodů nutričně vyrovnaného menu a hravě tak dokázal, že by se jeho kurzy rabování mohly stát řešením probíhající potravinářské krize. Jestli vás hlad neláká, následujte Slováka!
Srdce bylo osudově zasaženo proslulou Argentovou Phenomenou (Itálie, 1985), jíž vyvrcholila hmyzí linie 19. ročníku. I takřka po 40 letech od svého vzniku stejně svůdně přitažlivá kombinace artu a kýče, alpského genia loci a zcela vyšinuté logiky, říznuté řadou explicitních scén, i vynikající hudbou mj. Motörhead i nezbytných Goblin, a v neposlední řadě talentovanou i překrásnou Jennifer Connelly v teprve její třetí, a první hlavní herecké úloze, o níž se zkrátka nelze nebát. Pro řadu diváků možná opáčko, ale rozhodně pro většinu premiéra na velkém plátně. Zážitek z rodu par excellence.
Nu a úžasnou Aero sobotu nemohlo těsně před půlnocí ukončit nic jiného než projekce věnovaná zadostiučinění pohlavnímu ústrojí. Na šimpanze s Phenomeny totiž vhodně navázalo další pokračování nekonečné série notně osrstěných pornofilmů. Otrlá erodramaturgie svému národu tentokrát předhodila snímek se sáhodlouhým názvem Zpověď dospívajícího burákomáslového fetišisty (Confession of a Teenage Peanut Butter Freak. Režie: Zachary Strong, USA, 1975). Sanfranciská frivolní mozaika excentrických životních epizod peprně pobavila ochotnickými výkony, upocenou tělní ekvilibristikou i překvapivou přítomností legendy žánru Johna Holmese. Arašídový pamls do hlubin nedělní noci. Wrau!
///
Dokončení příště!
///
Více reportáží z festivalu naleznete zde.
Komentáře k článku: Veselé pozdravy z otrlcových tenat (No. 6)
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)