Obsah Divadelních novin 12/2012
Hradecká PlantAge pro i-DN (No. 3)
První dáma platí, druhá leze z gatí, Země pokladů, Hanswurstiáda, 120 dnů svobody, Na (S)tojáka s Markem Danielem... Pokračujeme ve spolupráci s redakcí samostatného deníku PlantAge hradeckého Open Air festivalu.
Hradecká PlantAge pro i-DN (No. 2)
Muzeum všednosti: Víra, MacBeth, rozhovor s Jiřím Jelínkem... Pokračujeme ve výběru textů z denního zpravodaje královéhradeckého Open air PlantAge.
Time Out Petra Pavlovského z TER HK (No. 26/2)
Tentokrát o inscenaci Na skle malované (nejen) v podání studentů Pražské konzervatoře. A taky trochu o Drábkově Kouli.
Hradecká PlantAge pro i-DN (No. 1)
Zahajujeme spolupráci s prvním samostatným deníkem Open Air programu královéhradeckého Festivalu evropských regionů a přinášíme výběr z čísla 1.
Bílá místa operní / NODO 2012 (No. 0)
Festival nové opery v Ostravě - 24., 25. a 26. června v divadlech Antonína Dvořáka a Jiřího Myrona. Na stránkách blog DN chystáme denní zpravodajství.
Time Out Petra Pavlovského z TER HK (No. 26/1)
Klicperovo divadlo otevřelo 18. přehlídku TER v Hradci Králové a Petr Pavlovský otevírá svůj blog dennímu festivalovému zpravodajství. Tentokrát o Bylo nás pět.
Time Out Petra Pavlovského (No. 25)
Zítra - v neděli 17. června - zahajuje 29. Skupova Plzeň, soutěžní bienále českého profesionálního loutkového a alternativního divadla.
Zprávy /
Cesty energie začínají i končí
Mezery o. s. připravují site-specific projekt o ropě a v úterý se loučí s Uranem.
Kritický žebříček 12/2012
Kritický žebříček 5 zážitek / 4 nenechte si ujít / 3 je dobré vidět 2 na vlastní nebezpečí / 1 vhodné pro derniéru Zdeněk Hořínek Richard Erml Jan Kerbr Vladimír Hulec Lenka Dombrovská Radmila Hrdinová Jana Paterová Jana Soprová Vladimít Just Bronislav Pražan Michal Zahálka Ivan Žáček Milan Uhde Vít Závodský (Pokračování textu…)
Propadák měsíce
Redakce s ulehčením konstatuje, že nemusí toto „vyznamenání“ udělit žádné inscenaci.
Dědova mísa
Nedávno jsem dostal knihu Pavly Váňové Identita génia – Shakespeare/Oxford (Kartuziánské nakladatelství 2011). Jediné, co se mi na ní nelíbilo, bylo věnování Karlu Schwarzenbergovi s podotknutím, že prý po sedmi stech letech naplňuje heslo Jana Lucemburského a slouží.
Trochu cool a trochu crazy
Když na to přijde, je mi úplně jedno, jestli magii večera spustí sofistikovaná německá depka z Komedie nebo závrať z eklektického braku v Karlíně. Populární kus může obnažovat netušené stejně dobře jako imaginativní vykloubená temňárna. Výkřik typu cože, tak na tohle se dneska chodí? si přece hloubkou...
Opera hledá Superstar
Když jsem v 70. letech studoval, působil můj učitel Petr Eben nějaký čas v Anglii. A přivezl odtamtud komerčně velmi úspěšné CD, na němž jakási hospodyně příšerným hlasem zpívala nejznámější operní árie. Kuriozita? Jistě, jenže tím to jen tak neodbydeme. Svědčí to také o lidovém přijímání opery, o potřebě...
16.—27. května
16. května Nezavřená okna Firma Supraphon vydala na dvou CD remasterované nahrávky jazzového klavíristy a skladatele Emila Viklického z let 1977–1985 V Holomóci městě / Okno / Dveře z let 1977–1985. V Holomóci městě vychází na CD vůbec poprvé. Desku jsme nahrávali v hvězdné sestavě – s Lubošem Andrštem, Františkem Uhlířem...
David Drábek: Koule
Režie David Drábek, Klicperovo divadlo Hradec Králové
Výročí – červenec
Adamcová Marie, kostýmní výtvarnice (1. 7. 1932) △ Dubanský Radoslav, herec (1. 7. 1947) △ Untermüller Jiří, herec (1. 7. 1957) △ Švandová Jana, herečka (3. 7. 1947) △ Sova Petr, herec (3. 7. 1962) △ Drapalíková Alena, sólistka baletu (4. 7. 1957) △ Potůček Milan, herec (6. 7. 1962) △ Réda Oldřich, kostýmní výtvarník...
Zdenek Merta
Byly časy, kdy jsem byl v divadle, v kině nebo po různých výstavách téměř denně. Byly časy, kdy jsem pravidelně jezdil do Londýna nebo do New Yorku a byl jsem schopen vidět deset divadelních show za týden. Možná jsem v té době byl více „v obraze“. Ale v jakém vlastně? Kolikrát měsíčně chodí do kina či divadla...
Koule: Zábava, nebo bolestná sonda?
Inscenace Klicperova divadla Koule režiséra a autora Davida Drábka vyvolala nejen širokou diváckou a mediální odezvu, ale i rozporuplné kritické přijetí.