Obsah Divadelních novin !22/2024
Končíme!
Zhruba před rokem, o silvestrovské noci, jsem psal úvodní Slovo 33. ročníku Divadelních novin. Že potáhneme Thespidovu káru dál naším povážlivě se rozpadajícím světem, čerstvě zasaženi vražednou střelbou na Filozofické fakultě, uprostřed ruské agrese na Ukrajině, s obavami o redakční rozpočet.
Konec Masopustu, Depresivních dětí a čtrnáctideníku DN
Koncem roku ukončily svou existenci tři dlouhodobě činné divadelní subjekty.
Snažíme se vytvořit humánnější pracovní podmínky
Rozhovor s šéfredaktorkami chystaného webu divadelní.net
Svatá rodina
Vánoce připomínají narození Ježíška či slunovrat, ale vánoční filmy vždycky souvisejí hlavně s rodinou a sentimentalitou, která naši zpravidla marnou touhu po příbuzenské harmonii provází. Jelikož žádná rodina není svatá a nějakou rodinu máme každý, ať už ji milujeme, proklínáme, anebo ji třeba ani neznáme, rádi si vytvoříme iluzi –...
Hubert Krejčí: Pomsta ministra částečné kultury aneb Poslední den jednoho divadla
Skeč Osoby: Ministr částečné kultury Režisérka Tálská Ostatní režiséři Technikáři Lid Ministr částečné kultury: Já, ministr částečné kultury, bych rád tímto téměř improvizovaným proslovem uzavřel jednu dlouhou éru jednoho světově známého divadla… této scény… která nám vždycky ležela v žaludku… pila nám krev… a my ji jako...
Kritický žebříček – Podzimní festivaly
5 zážitek / 4 nenechte si ujít / 3 je dobré vidět / 2 na vlastní nebezpečí / 1 vhodné pro derniéru Lukáš Dubský Jan Grulich Vladimír Hulec Petra Janák Zachatá Jan Kerbr Jiří P. Kříž Kateřina Kykalová Jiří Landa Tatjana Lazorčáková Marcela Magdová Iva Mikulová Eliška Raiterová Kateřina Rathouská Jana (Pokračování textu…)
Cirk La Putyka & Akram Khan
V reprezentativních prostorách britského velvyslanectví v Praze se ve středu 11. prosince za účasti britského velvyslance J. E. Matta Fielda konala slavnostní recepce k chystanému společnému projektu pražského Cirku La Putyka a britského choreografa Akrama Khana. Pro Khana půjde o vůbec první dílo v žánru nového cirkusu. Premiéra je naplánována...
Sóla o traumatech přítomnosti i minulosti
Specifický ráz letošního Pražského divadelního festivalu německého jazyka určila svérázná dramaturgie. Snad nejen proto, že se všude šetří, byly do hlavního programu festivalu pozvány tři produkce s jediným aktérem či aktérkou a maximální počet herců v rámci jedné inscenace byl rovněž tři! Všichni hráli pochopitelně více rolí, a to i v...