Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Obsah Divadelních novin 9/2012

    Sibiř je prašť i uhoď

    Sibiř je prašť i uhoď
    01. května 2012 diskutujte

    Dneska, kdy se celá naše planetka po hlavě řítí ke katastrofě a po obratnících se cupitá tak rychle, dneska už si směrů a rozdílů nikdo ani nevšimne. Ze západu je hnedle východ, ale kdysi, a já si ty doby pamatuju, kdysi slovo západ ještě mělo smysl. V těch dobách, řekněme v letech 1994 až 1999 jsem nejraději jezdil právě...

    Jak hledat ředitele Národního divadla

    Jak hledat ředitele Národního divadla
    01. května 2012 diskutujte

    Paní ministryně Alena Hanáková na poslední chvíli, jak v detektivce, zrušila výběrové řízení na ředitele Národního divadla a připojené Státní opery Praha. Znovu chce konkurs vypsat do konce dubna, čeká na výsledky auditu a reaguje na kritické hlasy odborné veřejnosti, s níž chce záležitost ještě konzultovat. Proto nabízím ke...

    4.—17. dubna

    4.—17. dubna
    01. května 2012 diskutujte

    4. dubna Tenorista Štefan Margita v MET v New Yorku velmi úspěšně vstoupil v roli Logeho do napjatě očekávaného nastudování opery Richarda Wagnera Zlato Rýna. Jako Loge nedávno uspěl též v Bavorské opeře v Mnichově. Dirigentem nově nastudované inscenace v MET je Fabio Luisi a objevuje se v ní mimo jiných...

    Ivana Hloužková

    Ivana Hloužková
    01. května 2012 diskutujte

    představitelka titulní role v inscenaci Tichý Tarzan Divadla Husa na provázku v režii Anny Petrželkové

    Markéta Haroková

    Markéta Haroková
    01. května 2012 diskutujte

    Mám dojem, že moderní divadlo dneška se dostalo do fáze, kdy nejvýše ceněné jsou projekty novátorské, nevšední až lehce provokující, a to jak po stránce verbální, tak výtvarné. Divák a především pak kritik oceňuje vše, co je zvláštní, neotřelé, až „divné“. Kdy platí: to, co je vyřčeno, neznamená nutně to, co je myšleno. A to, co...

    Kritika, nebo píárko? aneb Hamlet tahající za nitky

    Kritika, nebo píárko? aneb Hamlet tahající za nitky
    09. května 2012 69 komentářů

    Strana 9 DN 8/2012 je označena jako KRITIKA. S čestnou výjimkou kritické stati Josefa Hermana o Divadle ABC nechápu ovšem proč.

    Zpívání v Pardubicích

    Zpívání v Pardubicích
    25. dubna 2012 diskutujte

    O muzikálu Zpívání v dešti ve Východočeském divadle v Pardubicích.

    Krvavý příběh ze života

    Krvavý příběh ze života
    25. dubna 2012 diskutujte

    O Leoncavallových Komediantech v Severočeském divadle opery a baletu Ústí nad Labem.

    Druhý velký pokus o Fausta

    Druhý velký pokus o Fausta
    25. dubna 2012 77 komentářů

    V poměrně krátké době po Morávkově jevištní adaptaci největšího ruského faustovského románu Maestro a Markétka sáhla Husa na provázku po tématu podruhé: tentokrát k Doktoru Faustusovi Thomase Manna.

    Operní omalovánka

    Operní omalovánka
    25. dubna 2012 diskutujte

    O inscenaci opery Gaetana Donizettiho Nápoj lásky v opeře Divadla J. K. Tyla v Plzni.

    Burza /

    František Venclovský – patron české opery

    František Venclovský – patron české opery
    02. května 2012 diskutujte

    Dva skladatelé, dva Magoři

    Jaroslav Hlubek

    Jaroslav Hlubek
    09. května 2012 diskutujte

    1. 9. 1926 Ostrava-Svinov – 4. 5. 2012 Ostrava



    Obsah,