Divadelní noviny > Zahraničí Zprávy
Výpověď ze života baletek nebyla nikdy tak…
Psychologický thriller Černá labuť, kultovní americký muzikál Červené střevíčky a česká taneční inscenace FAiTH. Deník The Washington post zařadil doku-dance FAiTH, který byl uveden v Atlas Performing Arts Center ve Washingtonu, mezi tři nejvýstižnější introspekce do života primabalerín.
Soubor Tantehorse uvedl v sobotu 5. března v Atlas Theatre ve Washingtonu své docu-dance FAiTH, když je víra v umění silnější než v život. Autobiografická inscenace performerky, režisérky a choreografky Miřenky Čechové, která si ke spolupráci přizvala spřízněnou tanečnici a choreografku Andreou Miltnerovou, představuje niternou introspekci do života baletek, nekonečnou víru v umění i nikdy nekončící dril. Čechová se inspirovala vlastními zkušenostmi ze studia na Taneční konzervatoři, ale především životem a tragickým osudem své učitelky a primabaleríny Národního divadla Taťány Juřicové, která ukončila svůj život skokem z okna. Představení FAiTH mělo premiéru v lednu 2014 v rámci multižánrového festival Spectaculare za přítomnosti německé jazz-doomové kapely Bohren und der Club of Gore.
Inscenace FAiTH byla ve Washingtonu uvedena v rámci festivalu Intersection, který každý rok představuje nejlepší umělce z Washingtonu DC napříč žánry, přičemž soubor Tantehorse se zde prezentoval jako jediná zahraniční skupina. Nestalo se tak náhodou. V roce 2014 to byl právě Atlas Performing Arts Center, jež vznik představení podpořilo tvůrčí residencí. Miřenka Čechová se také zúčastnila panelové diskuse Intersections Festival Featured Artist, již organizovalo Atlas Performing Arts Center ve spolupráci s deníkem The Washington post a pozvání na ni přijaly významné osobnosti z kulturní sféry – režisérka a choreografka Deborah Riley, výkonná ředitelka organizace Dance USA Amy Fitterer nebo režisér a výkonný ředitel DC Commission on the Arts and Humanities Arthur Espinoza.
Inscenace sklidila ve Washingtonu velmi pozitivní ohlasy a Rebecca Ritzel, redaktorka The Washington Post, FAiTH dokonce zařadila mezi tři nejvýstižnější díla ze života baletek. Od Moiry Shearer z Červených střevíčků po Natalii Portmen z Černé labuti. Hollywood miluje pohnuté osudy primabalerin na hranici mezi životem a smrtí. Výpověď ze života baletek nebyla nikdy tak pravdivá, krásná a silná jako ve FAiTH, inscenaci české performetky Miřenky Čechové.
Pro soubor Tantehorse je to po Light in a darkness a S/He is Nancy Joe již třetí inscenace, která byla americkým publikem a listem Washington post nadšeně přijata. Český tanec – a především Miřenka Čechová – tak opět potvrdil, že patří ke světové špičce.
Incenace FAiTH byla doprovozena panelovou diskusí FAiTH: Live in Art: https://www.washingtonpost.com/community-relations/washington-post-local-arts-reporter-peggy-mcglone-talks-faith-with-czech-dancer-mirenka-cechova-at-atlas-intersections-festival/2016/02/17/3eab4fe6-d4ab-11e5-be55-2cc3c1e4b76b_story.html
Ukázka na Youtube: zde
///
Recenze na i-DN:
Komentáře k článku: Výpověď ze života baletek nebyla nikdy tak…
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)