Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Zprávy

    Výroční Ceny magazínu Musical-opereta

    V brněnském Městském divadle právě probíhá velká událost konce divadelní sezony – mezinárodní festival Dokořán pro hudební divadlo. Jeho nedílnou součástí už je tradiční udílení Cen magazínu Musical-opereta. Jedná se o jediné české ocenění muzikálových herců a tvůrců. Letos do  ankety redakce magazínu přišlo naprosto rekordních 15.827 hlasů od muzikálových fanoušků a čtenářů zmíněného magazínu. Ti v hlasování rozhodli o vítězích ve třech z pěti vyhlašovaných kategorií.

    Foto: archiv projektu

    Nejvýše se letos umístily muzikály Jesus Christ Superstar plzeňského Divadla J.K. Tyla, Matilda Městského divadla Brno a Anděl páně z produkce Hudebního divadla Karlín. Nejoblíbenější  hercem se stal Pavel Režný a nejoblíbenější herečkou Kristýna Daňhelová. Do pomyslné síně slávy jako bard muzikálu vstoupil hitmaker, hudební skladatel a muzikálový tvůrce Zděnek Barták. Ten za třiapadesátiletou hudební kariéru složil asi 2.600 písní, celou řadu muzikálů i filmových melodií. Jeho hity Non stop a Nenapovídej se hrají po celém světě, sedm jeho muzikálů uvedla opera v jihokorejském Soulu.

    Foto: archiv projektu

    Během předávání cen v Brně mimo jiné uvedl: „Městské divadlo Brno patří k nejlepším u nás. Měl jsem kdysi možnost zde uvést muzikál Kristián a věřím, že se do tohoto skvělého divadla ještě v budoucnu s nějakým svým dílem  vrátím. Zdejší publikum je milé a vzdělané. Z ceny mám velkou radost, protože dnešní odpoledne startuje oslavy mého letošního jubilea, které vyvrcholí 11. ledna 2025 velkým koncertem v pražském centru O2 Universum.“ A my dodáváme, že zdejším divadelníkům nechybí smysl pro nadsázku. Ceny totiž oceněným předávaly Esther Mertová a Nikol Wetterová v kostýmech z muzikálu The Addams Family.

    Foto: archiv projektu

    Šéfredaktor magazínu Vítězslav Sladký a jeho vydavatelka Jana Čedíková vyjádřili radost, že o anketu je rok od roku stále větší zájem. Ještě nejsme tak slavní jako americké Tony, ale makáme na tom, říká s humornou nadsázkou Vítězslav Sladký, pro kterého si vydavatelé přichystali pořádné překvapení: Věnovali mu přímo na jevišti zvláštní cenu pro nejlepšího muzikálového redaktora J.

    Foto: archiv projektu

    Celkové výsledky Cen magazínu Musical – opereta:

    Nejoblíbenější muzikálová inscenace roku 2023:

    1. Jesus Christ Superstar, Divadlo J.K. Tyla Plzeň, režie Lumír Olšovský
    2. Matilda, Městské divadlo Brno, režie Petr Gazdík
    3. Anděl páně, Hudební divadlo Karlín, režie Martin Čičvák

     

    Nejoblíbenější muzikálový herec roku 2023:

    1. Pavel Režný jako Ježíš Nazaretský, Jesus Christ Superstar, Divadlo J.K. Tyla Plzeň
    2. Milan Němec jako ředitelka Trunchbullová, Matilda, Městské divadlo Brno
    3.  Jiří Korn jako Pán Bůh a Rychtář, Anděl páně, Hudební divadlo Karlín

     

    Foto: archiv projektu

    Nejoblíbenější muzikálová  herečka roku 2023:

    1. Kristýna Daňhelová jako Dorotka, Anděl páně, Hudební divadlo Karlín
    2. Charlotte Režná jako Máří Magdalena, Jesus Christ Superstar, Divadlo J.K. Tyla Plzeň
    3. Michaela Horká jako paní Lovettová, Sweeney Todd, Národní divadlo moravskoslezské Ostrava

     

     

    Mimořádná inscenace roku 2023 (Cena redakční rady magazínu Musical-opereta):

    Matilda, Městské divadlo Brno, režie Petr Gazdík

     

    Bard hudebního divadla (vyhlašuje šéfredaktor s několika slovy k oceněnému):

    Zdeněk Barták, hitmaker, známý hudební skladatel a muzikálový tvůrce   

    • Autor:
    • Publikováno: 17. června 2024

    Komentáře k článku: Výroční Ceny magazínu Musical-opereta

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,