Divadelní noviny Aktuální vydání 19/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

19/2024

ročník 33
12. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    W. A. Mozart: Requiem pro člověka

    Národní divadlo Brno, Brundibár z ghetta, režie Linda Keprtová, dirigent Marko Ivanović, bazilika Nanebevzetí Panny Marie Brno 4. listopadu 2016.

    Provedení Mozartova proslulého Requiem tvůrci dedikovali těm, které lidé nenechali žít. Vystoupily na něm romské děti z okolí brněnské Bratislavské ulice, kterým organizace Brundibár z ghetta vloni nabídla účinkování na provedení opery Hanse Krásy Brundibár. Jsou to obyčejné děti doslova z ulice, někdy těžko zvladatelné, často za sebou mají osudy rozvrácených rodin, vyhazovy z domova, šikanu. Linda Keprtová neuvažovala jako sociální pracovnice, ale pracovala s dětmi tak, aby to potěšilo je i ji. Vystoupení koncipovala jako soustavu symbolických úkonů, konkrétních činností, které jsou naturščikům nejbližší. Pro hyperaktivní děti bylo obtížné jen udržet strnulý postoj, vykroužit kontrolované gesto. Byla na nich znát nervozita, ale také silný prožitek vystoupení před mnoha lidmi v nádherném vyzdobeném a nasvíceném barokním chrámu. Jistě pro ně obrovský, a kdoví jak třeba určující životní zážitek. Pro umělce brněnské opery není problém kvalitně zahrát Mozartovu partituru, podpořit dobrou věc samozřejmé není.

    • Autor:
    • Publikováno: 14. listopadu 2016

    Komentáře k článku: W. A. Mozart: Requiem pro člověka

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,