Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Blogy Zahraničí

    Zápisky z Lee Strasberg Institute L.A. (No. 6)

    Jak jste – ti, kdo tento blog čtou pravidelně – v minulém mém vstupu /Zápisky z Actors Studia (No. 5)/ zaznamenali, Lee Strasberg Theatre & Film Institute není totéž co Actors Studio. Proto od tohoto pokračování měním název svých krátkých komentářů a postřehů ze stáže v této renomované americké herecké instituci na správné Zápisky z Lee Strasberg Institute L. A. Tentokrát něco o zpětných vazbách.

    Zpětná vazba je důležitou součástí snad všeho, co se v L.A. děje. Na váš názor, zkušenost, postřehy a náměty na zlepšení se ptají na účtence v samoobsluze, v restauraci, e-mailem po skončení workshopu, telefonicky po návštěvě instalatéra ve vaší domácnosti a taky uprostřed semestru v Lee Strasberg Theater & Film Institute.

    Po šesti týdnech studia vás škola požádá o odpověď na následující otázky:

    1/ Kolikátý semestr studujete?

    2/ Jaká byla vaše očekávání? Byla naplněna?

    3/ Které jsou vaše nejoblíbenější předměty a profesoři? Proč?

    4/ Které jsou vaše nejméně oblíbené předměty, a kteří profesoři? Proč?

    5/ Co byste rádi, aby se ve škole změnilo?

    6/ Plánujete zůstat ve škole i další semestr? Proč ano, nebo proč ne?

    7/ Které další předměty by vás nejvíce zajímaly?

    Hodnocení může být anonymní i podepsané, je důvěrné a je odesláno do New Yorku Victorii Krane – prezidentce Institutu.

    Nejlepší na celé věci je, že nemusíte někde nenápadně trousit povzdechy či dokonce stížnosti na své učitele a trpět se slzou, že kdybych přišel na školu o rok dřív, nebo o rok později, mohl mě učit ten a ta a všechno mohlo být jinak.

    Tady si nevybírají kantoři studenty. Studenti si vybírají je!

    Otázkou samozřejmě je, do jaké míry bude zpětná vazba vyslyšena a vaše návrhy na zlepšení zrealizovány. To je jistě individuální. A jak jsem odpověděl já?

    Osobně mám problém s Hedy Sontag, která učí herectví

    Hedy Sontag o pauze. Snímek archiv

    Mnoha lidem vyhovuje. Jako člověk je milá, je živelná a zřejmě i umí předat vše, co se za dlouhá léta praxe na Broadwayi, Off-Broadwayi i Off-Off-Broadwayi a roky strávenými s Lee Strasbergem naučila. Přibližně dvě a půl hodiny věnuje relaxaci a cvičením na smyslovou paměť, dvacet minut pauze a hodinu a čtvrt práci na monolozích, dialozích a improvizaci. Velmi často se nechává unést myšlenkovými asociacemi a mluví o věcech, které jsou sice zajímavé, ale vzhledem k tomu, že se nijak ani vzdáleně nevztahují k předmětu výuky, bych si je raději vyslechl mimo hodinu. Její způsob učení vnímám oproti ostatním učitelům jako ležérní. Jednoduše řečeno mi osobně nesedí.

    Co jsem udělal? Osvětlil to v dotazníku a příští semestr si vyberu někoho jiného!

    ///

    Ostatní díly Zápisků Ondřeje Pšeničky na i-DN:

    Zápisky z Actors Studia (No. 0)

    Zápisky z Actors Studia (No. 1)

    Zápisky z Actors Studia (No. 2)

    Zápisky z Actors Studia (No. 3)

    Zápisky z Actors Studia (No. 4)

    Zápisky z Actors Studia (No. 5)

    Zápisky z Lee Strasberg Institute L.A. (No. 7)


    Komentáře k článku: Zápisky z Lee Strasberg Institute L.A. (No. 6)

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,