Komentáře

Od performance k revoluci a dál… 5

Petr Oslzlý

Minulé pokračování jsem zasvětil divadelním snům… Skončil jsem je Shakespearománií, tedy snem uskutečněným – tím, jehož spřádání jsem charakterizoval jako „nejvýbojnější v mém životě“ –, mezinárodní projekt Objevení Evropy se v realitu proměnit neměl.

Z přípravy Cesty do Delf I, zkouška na performanci Evropa! Evropa! v prázdné tovární hale v Århusu – Ivan Urbánek a v pozadí Jan Kolařík
Foto: archiv CED

I v přeplněném prezidentském programu se podařilo najít chvilky, kdy jsem s Václavem Havlem mohl mluvit o divadle ne pouze v kontextu občas dosti dramatického vytváření nové svobodné kulturní politiky, ale privátně. Již jsem ho neotravoval dotazy, zda mu nechybí psaní her. Několikrát mi – nikoli bez povzdechnutí – opakoval, že se ho musí prozatím vzdát, neboť to vyžaduje odložení všeho jiného a soustředění jen na to jediné, což si teď nemůže dovolit...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení