Od performance k revoluci a dál… 1
Petr Oslzlý
V příloze posledního loňského čísla Divadelních novin jako čtrnáctideníku jsem dostál názvu tohoto svého vzpomínání a slibu jeho iniciátorovi a redaktorovi Vladimíru Hulcovi a dotáhl je až k sametové revoluci. Na pozvání šéfredaktorky současné nové měsíční verze Divadelních novin Jany Machalické zde budu pokračovat. I když jsem musel osmdesátými léty projít jen rychlou zkratkou a spíše vyjmenovávat než líčit jen „některé příběhy“, nebudu se do tohoto období vracet a pokusím se zde vyprávět o svém divadelním počínání v letech devadesátých a pozdějších. Opět jen „některé příběhy“, které uchovávám v paměti (a mohu si připomínat v dokumentech), a především opět spíš ty s mezinárodním přesahem, abych tak „stopoval“ svou posedlou představu, že divadlo nezná hranice.

Nejprve se ještě vrátím k sametové revoluci, která – jak jsem napsal v poslední větě přílohy – „měla přinejmenším při velkých demonstracích na Václavském náměstí a na Letné tak trochu performativní charakter“. Z dočasného azylu v galerii U Řečických se ve středu 22. listopadu po demonstraci na Václavském náměstí Občanské fórum přesunulo do Laterny magiky na Národní třídě. V těchto „relativně luxusních“ prostorách začalo pracovat celorepublikové Krizové centrum OF...
Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.
Chci předplatné
10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty