Recenze

Třikrát od Bezručů

Jana Soprová

Regionální divadla si už uvědomila, že ne každý divadelní kritik má možnost strávit pár dnů na cestách a že je na jejich program nejlépe vidět, pokud najdou nějaké spřízněné divadlo v Praze, kde by se mohla předvést. Díky tomu máme my, kdo se z různých důvodů do regionů dostáváme obtížně, možnost vidět poměrně velký okruh mimopražských inscenací. A stane-li se navíc, že jsou to inscenace čerstvé, je to skvělé. Tohle se povedlo na začátku léta ostravskému Divadlu Petra Bezruče, které představilo v Arše + hned tři své inscenace, které nesou datum premiéry v roce 2025. 

Pozdě příchozí – Ondřej Brett (Filip), Markéta Haroková (Tamara), Alexandra Palatínusová (Vanda), Hynek Tajovský (Patrik), Lukáš Melník (Viktor)
Foto: Martin Špelda

Ukázalo se, že Bezruči nabízejí velmi kvalitní program – přivezli současnou hru Pozdě příchozí (Late Company) kanadského autora Jordana Tannahilla a Ibsenova Nepřítele lidu, obojí v režii uměleckého šéfa Jana Holce, a úpravu Dykova Krysaře v režii Daniely Špinar. Tři dny prožité s Bezruči ukázaly, že tato scéna disponuje zajímavými tvůrčími osobnostmi, připravenými herci a herečkami a že si dokáže i pohrát s prostorem a jeho scénografií. Zároveň přinesly důležité zastřešující téma, a to různé formy jinakosti, s níž se okolí jen těžko vyrovnává...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení