Recenze

Není komedie jako komedie

Jiří Landa

Těsně před prázdninami uvedla uherskohradišťská scéna dva odlehčené tituly, které po zdařilých premiérách Williamsovy Tramvaje do stanice Touha či Preissové Gazdiny roby vyvažují dramaturgickou nabídku 80. jubilejní sezony. Do tamního repertoáru tak vstoupila bláznivá komedie Joa Ortona Klíčovou dírkou v režii Lukáše Kopeckého a Shakespearův Sen noci svatojánské nastudovaný Jankou Ryšánek Schmiedtovou.

Joe Orton: Klíčovou dírkou, režie Lukáš Kopecký
Foto: Jakub Jíra

Crazy komedie Inscenování komedií na českých regionálních scénách je téma, jež by vydalo na samostatnou rozsáhlou studii. Dramaturgie některých divadel projevuje přiměřenou dávku vkusu a snaží se mezi komediemi hledat smysluplnější texty, nebo aspoň usiluje o jejich kultivované režijní uchopení. Někteří z dramaturgů se naopak spokojí s divácky vděčnými, ovšem umělecky zcela vyprázdněnými hrami. Slovácké divadlo patří do první zmiňované skupiny. I když občas sáhne po titulech, které kvalitou úplně neoslní, dokáže jim vtisknout takovou interpretační a hereckou úroveň, že jde ve výsledku o divácky vděčnou a přitom nepodbízivou repertoárovou položku...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení