Recenze

Rytíř des Grieux vrah a Manon prostitutka bez šarmu

Gabriela Špalková

Státní opera v Praze uvedla v premiéře novou inscenaci Manon Lescaut Giacoma Pucciniho v hudebním nastudování italského dirigenta Simoneho Di Feliceho a v režii Slávy Daubnerové. Je to Manon Lescaut, která má s Puccinim pramálo společného. A mnoho společného nemá ani s úrovní, již bychom očekávali od naší první scény.

Peter Berger (Renato des Grieux), Petra Alvarez Šimková (Manon)
Foto: Serghei Gherciu

Simone Di Felice je v Praze poprvé, na zahraničních scénách dirigoval sice hojně, ale o tom, že by sám někdy nějakou operu nastudoval, se v jeho nevýrazném životopise nedočteme nic. Svižný orchestrální úvod k Manon Lescaut ještě vypadal slibně, ale pak už následovala víceméně strojová tempa s minimální agogikou a jednotnou dynamikou. Při jisté míře rezignace už snad ani nelze požadovat tři „ppp“, jak předepisuje na četných místech partitury Puccini, ale alespoň jedno „p“ by zaznít mohlo; Simone Di Felice se však důsledně držel na úrovni mezzoforte až forte, v níž se pěvci často ztráceli...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení