Recenze

Lucie Trmíková (a já) na hranici vyslovitelnosti

Josef Chuchma

Divadelní spolek JEDL deklaruje, že se dramaturgicky opírá o dva pilíře: o „transcendenci ve smyslu překračování“ a o „experiment ve smyslu propojování“. A je-li sám pojem transcendence často spojen s duchovní tematikou, pak pražský spolek k takové vazbě setrvale inklinuje – hlavní podíl na tom má herečka a autorka scénářů k „jedlovským“ inscenacím Lucie Trmíková. Ta se v nejnovějším titulu, nazvaném Květy noci, do věci transcendence nasadila tolik, že víc to snad už ani nejde.

Lucie Trmíková v nové inscenaci Jana Nebeského Květy noci
Foto: Bet Orten

„Už poměrně dlouho pracuju se svými deníkovými záznamy tak, že je vkládám po troškách do scénářů. Rozhodla jsem se teď nepoužít jinou postavu, skrze kterou texty promlouvají, ale otevřeně se k těm textům a stavům přiznat jako ke svým,“ říká Lucie Trmíková v programu ke Květům noci. Aby nevznikla mýlka: ne každé slovo, které v nové inscenaci zazní, pochází ze zápisků Trmíkové – do scénáře zakomponovala i úryvky biblických textů a žalmů...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení