Recenze

Faust mezi obrazy

Alena Zemančíková

Faust v Horáckém divadle v Jihlavě začíná obrazem truchlivého konce lidského života v léčebně dlouhodobě nemocných: za bílými postelemi starců a stařen se tyčí Smrt s kosou: postava, která v Goethově dramatu není (Zdeněk Stejskal). Faust má sté narozeniny a na světě ho už nic netěší, slavný text rozebírající první verš Janova evangelia se závěrem, že na počátku má být Čin, říká Jakub Škrdla jako výčitku stáří a jeho nemohoucnosti. Učený fámulus Wagner (František Maňák) je jedním z lékařů, který jen tak zdvořilostně zaskočí k lůžku oslavence.

Faust v tanečně-pohybových obrazech
Foto: Horácké divadlo Jihlava

  Když čin, tak tedy: vrchní sestra upozorní na pudlíka kdesi za dveřmi pokoje, vysype na podlahu hlínou kruh a promění se v Mefista. Starý Faust zjišťuje zlepšení svých pohybových i mentálních schopností, učiní s Mefistem přímou transfuzi a smlouva je zajištěna. Faust chce poznat „velký i malý svět“, Jakub Škrdla je vystřídám mladým Matějem Polákem, následuje divoká pohybová orgie (Auerbachův sklep a čarodějnická kuchyně) a z ní vystoupí příběh o Markétce...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení