Život za maraskinovou zmrzlinu! Není důležité vědět, co to je, důležité je to mít
Petra Ježková
Flaubertův román o touze hypertrofované až k sebezničení promlouvá z jeviště Stavovského divadla s lehkostí, čistotou a sdělností. Po Nebezpečných známostech a Pýše a předsudku je další stylovou perlou, z nichž dramaturgie navléká nadčasově působivý náhrdelník klasických děl o vášni, jež se neptá a zachvacuje lidské životy. Nemusíme si potrpět na perly, možná evokují i trochu vintage styl, přesto odolávají módním trendům a na jeviště Stavovského divadla se vyloženě hodí.
Gustave Flaubert byl neobyčejně nadaný, hluboce filozoficky založený a psaní zcela oddaný umělec. V doktorské rodině v normandském Rouenu měl všechnu (až úzkostlivou) péči, aby se mohl plně věnovat četbě a psaní. Paní Bovaryové věnoval bezmála pět let intenzivní, stravující práce. Od útlého mládí pohlížel na svět s kritickým pesimismem. Byl přitom přesvědčen, že jen díky schopnosti soustředěně pozorovat získáváme potřebný odstup (i od sebe) a jedině tak můžeme dojít jistého porozumění, zaujmout stanovisko a nedat se vláčet okolnostmi...
Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.
Chci předplatné
10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty