Olivový olej z Marsu city ani paměť nenahradí
Jana Machalická
Vzdálenost Tiaga Rodriguese přináší nezvyklé spojení, které kupodivu funguje. Autorovi a režisérovi v jedné osobě se podařilo proplést ryze intimní téma s politickým, s vizí globální katastrofy, která se zdá velmi vzdálená, ale ve skutečnosti je to téma, z něhož se už dnes vytlouká politický kapitál v podobě jednoduchých a primitivně razantních řešení, neboť klimatické změny sotva lze ignorovat. Navzdory závažnosti těchto problémů je Vzdálenost v zásadě komorní inscenace postavená na slovu a silných emocích.

Vzdálenost je sci-fi jen do té míry, že zatím lidé nekolonizují Mars a země je navzdory všemu pořád příjemné místo k životu. Hraje se především o složitosti mezigeneračních vztahů, samotě, citových karambolech, vzájemném nepochopení, které vede ke zbytečnému vzdoru. O lidské schopnosti milovat, sdílet naději a víru a schopnosti pokaždé se zvednout a jít dál, žít. O naivitě mladých a umanutosti starých. Ale také o přitažlivosti jednoduchých řešení, která v sobě skrývají velké nebezpečí a v konečném výsledku jen opakují staré vzorce...
Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.
Chci předplatné
10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty