Vůně Casanovy dvakrát jinak
Tomáš Kubart
Dva večery na duchcovském zámku, dvě jevištní adaptace hry současného německého dramatika Petera Wekwertha Der Duft der Häsin, mezi nimi komentované prohlídky, barokní koncerty a společná hostina. Geisslers Hofcomoedianten uvedli českou verzi pod názvem Projekt Casanova: Jak voní ramlice, zatímco drážďanské Theaterkahn nechalo sály zámku rozvonět originálem Der Duft der Häsin. Projekt Casanova, jenž v poněkud odlehlé lokalitě posledního útočiště „rytíře de Seingalt“ nechal k 300. výročí jeho narození rozeznít příběhy o posledních týdnech jeho života, imerzivně spojil divadlo, hudbu i genia loci do jediné divácké zkušenosti o víkendu 19. a 20. září.

Jak voní „ramlice“: dvě nářečí, tentýž příběh Rozhodovala rovnováha a cit pro dávkování sil. Během dvou totožně koncipovaných večerů, pátečního a sobotního, publikum vidělo dvě tragikomicky laděné inscenace o Casanovových posledních dnech, vyslechlo erudované přednášky v rámci prohlídek a ponořilo se do tónů barokní hudby. Zatímco devadesátiminutové představení mohla režie Petra Haška a Petera Wekwertha regulovat v rámci žánru, celkový šestihodinový formát již nese parametry „durational performance“, a tak se musí střídat plochy zvýšené a „vypnuté“ divácké pozornosti, jimž sloužily právě koncerty dobové hudby a prohlídky zámku po stopách don Juana z Benátek...
Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.
Chci předplatné
10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty