Recenze

Vůně Casanovy dvakrát jinak

Tomáš Kubart

Dva večery na duchcovském zámku, dvě jevištní adaptace hry současného německého dramatika Petera Wekwertha Der Duft der Häsin, mezi nimi komentované prohlídky, barokní koncerty a společná hostina. Geisslers Hofcomoedianten uvedli českou verzi pod názvem Projekt Casanova: Jak voní ramlice, zatímco drážďanské Theaterkahn nechalo sály zámku rozvonět originálem Der Duft der HäsinProjekt Casanova, jenž v poněkud odlehlé lokalitě posledního útočiště „rytíře de Seingalt“ nechal k 300. výročí jeho narození rozeznít příběhy o posledních týdnech jeho života, imerzivně spojil divadlo, hudbu i genia loci do jediné divácké zkušenosti o víkendu 19. a 20. září.

Vojtěch Franců jako Casanova
Foto: Kateřina Hubertová

Jak voní „ramlice“: dvě nářečí, tentýž příběh Rozhodovala rovnováha a cit pro dávkování sil. Během dvou totožně koncipovaných večerů, pátečního a sobotního, publikum vidělo dvě tragikomicky laděné inscenace o Casanovových posledních dnech, vyslechlo erudované přednášky v rámci prohlídek a ponořilo se do tónů barokní hudby. Zatímco devadesátiminutové představení mohla režie Petra Haška a Petera Wekwertha regulovat v rámci žánru, celkový šestihodinový formát již nese parametry „durational performance“, a tak se musí střídat plochy zvýšené a „vypnuté“ divácké pozornosti, jimž sloužily právě koncerty dobové hudby a prohlídky zámku po stopách don Juana z Benátek...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení