Recenze

Nezáživný Idomeneo ve Státní opeře

Gabriela Špalková

Národní divadlo v Praze v koprodukci s bruselským operním domem La Monnaie / De Munt uvedlo na scéně Státní opery premiéru opery Idomeneo Wofganga Amadea Mozarta, tedy dramma per musica, jímž vyvrcholila tvorba skladatelova mládí a započalo období jeho „velkých“ oper.

LeRoy Johnson (Idomeneo), Rebecka Wallroth (Idamante)
Foto: Serghei Gherciu

Námětem je osud krétského krále Idomenea, který se vrací z trójské války a za záchranu svého života a svých lidí v bouři, rozpoutané na moři Neptunem, slíbí bohům obětovat prvního člověka, jehož potká na souši. Tím je však jeho syn Idamante. Ústředními zápletkami této antické tragédie je splnění krutého slibu, láska Idamanteho a zajaté trójské princezny Ilii a neopětovaná náklonnost princezny Elettry, dcery krále Agamemnóna, k Idamantemu. Na rozdíl od Homérova zpracování příběhu končí však Mozartova opera seria smířlivě (lieto fine), Idomeneo je zproštěn slibu, ale i trůnu a nový král Idamante dosáhne s Iliou bohy posvěceného spojení...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení