Recenze

Ono to bouchne

Josef Chuchma

Dá se předpokládat, že dramaturgická volba titulu Manhattan Project byla vloni v Českých Budějovicích a nyní v Praze do určité míry vyvolána i popularitou předloňského (velko)filmu Christophera Nolana Oppenheimer. Italský dramatik, režisér a herec Stefano Massini, který teď v září oslavil padesátiny, svoji hru o výzkumu a výrobě atomové bomby v čase druhé světové války premiérově uvedl v roce 2022. Jeho text se v určitých motivech potkává s Nolanovým filmem, ale běží o svébytné dramatické dílo. Návštěvník znalý snímku Oppenheimer se v divadle tedy sice potká s povědomou látkou, která je však uchopena jiným způsobem.

Děj komentují dívky v zeleném, ostře kontrastující s obleky vědců
Foto: Martin Špelda

Následující osobní detail snad něco málo předešle a sdělí o celkovém dojmu z Projektu Manhattan v pražském Divadle pod Palmovkou. Když jsem při příchodu v předsálí narazil na leták s informacemi o představení a zjistil jsem, že jeho délka je tři hodiny a deset minut, poněkud mi podklesla kolena. Pár dní předtím jsem totiž absolvoval závěr letošního Mezinárodního festivalu Divadlo v Plzni a ještě jsem nebyl zcela vzpamatovaný z polobiografické inscenace Tatarka Slovenského národního divadla...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení