Recenze

Sofie Loren mezi pyžamem a proseccem

Veronika Bednářová

Divadlo v Řeznické se odjakživa profiluje jako scéna mile komorní, intimní. Nestaví na efektech, ale na civilním herectví a pečlivě vybraných textech. Ukazuje drobnokresbu, jemné odstíny lidských vztahů nebo i situace, ve kterých se snadno poznáme. A navíc tam často hrají lidé, které pracovat společně opravdu baví.   

Radim Madeja, Michal Kern, Jitka Sedláčková a Dáša Zázvůrková před Divadlem v Řeznické
Foto: Divadlo v Řeznické

V této tradici inovativně pokračuje i nejnovější inscenace Vraťte nám Sofii Lorenovou podle původního námětu Jitky Sedláčkové, kterou napsala Klára Formanová a divadlo ve světové premiéře uvedlo v režii Lukáše Pečenky. Máme tu jednoduchý, vlastně nostalgický příběh manželského páru, který ve své všední rutině hledá tak trochu ztracenou jiskru. A co by mu mohlo dodat víc postmoderního třpytu než Sophia Loren, italská filmová hvězda, nesmrtelná ikona zlatých šedesátých, i když „je jí sto“? Klára Formanová napsala text lehounký jako pírko, vyfabulovaný jednoduše, nesmírně zručně: v centru dění stojí Miluška a František, šedesátiletí manželé unavení třicetiletým „budováním vztahu“...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení