Rozhovory

V Šumperku má každý herec svou hru

Jana Machalická

V současném vedení Divadla Šumperk stojí dva sympatičtí mladí muži, ředitel MATĚJ KAŠÍK a dramaturg MICHAEL SODOMKA. Našli společnou řeč a je to znát, divadlu to prospívá. Odvážně se pustili do „jiné dramaturgie“, do nepravidelných textů a regionální tematiky. Může to znít jako fráze, ale cítím z nich, že šumperské divadlo v podhůří Jeseníků, vystrčené k polským hranicím a stranou od center, mají rádi a těší je tu zkoušet nové věci. Připadají mi plní pozitivní energie, na nic si nestěžují a je vidět, že jsou zvyklí hodně se otáčet. A zjevně to platí i pro herce. Oba se shodují, že je pro ně důležité, aby v divadle vládla rodinná atmosféra. K tomu se přidá spříznění volbou a je tu zase to starodávné kouzlo, které spojuje lidi. Kouzlo, které u divadla odjakživa funguje. 

Matěj Kašík
Foto: Divadlo Šumperk

Fungujete jako městské „eseróčko“, což pro divadlo znamená úzké propojení s radnicí. Plánujete transformovat se ve veřejnou kulturní instituci podle nové legislativy a pomohla by vám možnost vícezdrojového financování? Matěj Kašík: Určitě nebudeme mezi prvními, veřejná kulturní instituce má některé parametry podobné s. r. o., takže chápu příspěvkové organizace, že do toho chtějí jít. Co se týká vícezdrojového financování, dostáváme dotace z ministerstva kultury, jsme v programu podpory profesionálních divadel, dotuje nás i Olomoucký kraj...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení