Rosťa Novák: Sport směřuje k výkonu, divadlo k zázraku.
Veronika Bednářová
V létě se vrátil z třítýdenního pobytu v Japonsku, kde Cirk La Putyka účinkoval na EXPO 2025 v Ósace, a rovnou naskočil do zkoušení dosud nejdůležitější inscenace souboru, St.Art čili „Start“ nebo také „Svaté umění“. Nový projekt s podtitulem Oslava sportu a umění v pohybu (premiéra letos v září) spojuje svět vrcholového sportu s originálním divadelním projevem. Na jevišti vidíme svět extrémní fyzické zátěže, řeší se psychika šampionů i hledání osobní identity. Divák sleduje, jak tělo a mysl sportovců snášejí nejrůznější zkoušky, a zároveň prožívá emoce, které Cirk La Putyka intenzivně tlumočí z jeviště do sálu. St.Art ukazuje i to, kdo je dnes v České republice skutečným hrdinou. Ale kde přesně leží hranice mezi sportem a uměním, v čem jsou si podobné a v čem dramaticky odlišné? Odpovídá principál La Putyky ROSŤA NOVÁK (45).

Vy sice v představení St.Art spíš postáváte, ale vidím, že jste během zkoušení hrozně zhubl. Sedm kilo. Ale možná v tom hrály roli i ty tři týdny pobytu v Japonsku, včetně účinkování na EXPO 2025. A tahle naše zkušenost se určitě propsala i do inscenace St.Art jako takové, ten pobyt mě hrozně ovlivnil. Japonsko je země s nesmírně bohatou divadelní tradicí a krajina tam je celá… taková vlastně zahrada. Viděl jsem představení v Národním divadle Kabuki i Národním divadle Bunraku a procestoval sedm dalších významných japonských scén, včetně tokijského Metropolitního divadla a Saitama Arts Theater...
Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.
Chci předplatné
10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty