Nominace Thalie - muzikál, opereta a jiné hudebně dramatické žánry
DN

ŽENY:
Monika Absolonová za roli Judy Garland v inscenaci Judy, Studio DVA divadlo, Praha
Muzikálová cesta Moniky Absolonové překonala rolí Judy další milník. V inscenaci Petra Gazdíka totiž musela více než kdy jindy poměřit své síly s výraznými činoherními pasážemi, které zdolala s obdivuhodnou suverenitou. V jejím podání je Judy mnohovrstevnatou postavou, jež dokáže být láskyplná a neskutečně okouzlující, aby se vzápětí proměnila v nesnesitelnou hvězdu s manýry, nebo osudem strhanou ženu, přičemž z ní nikdy nepřestane tryskat fluidum velké osobnosti. Zpěvačka navíc s přesvědčivou jistotou interpretuje slavné písně Judy Garland. Svým výkonem dává na srozuměnou, že i na poli jiných hudebně-dramatických žánrů bude mít v budoucnu jistě co říci.
Alžběta Bartošová za roli Elisabeth v inscenaci Elisabeth, Národní divadlo moravskoslezské – soubor muzikálu, Ostrava
Alžbeta Bartošová je pro herecky i pěvecky velmi náročnou úlohu císařovny Alžběty Bavorské, zvané Sisi, ideální představitelkou, která snese srovnání i s vídeňskými ikonami v této roli. Herecky souzní se svými jevištními partnery, tedy s představiteli Smrti i císaře Franze Josefa. Její Sisi je kombinací vznešeností i zarputilosti zároveň, ve všech polohách má znělý hlas. Její interpretace ústřední písně Jen já vím, jak mám žít i dalších spolehlivě působí na emoce diváků.
Markéta Pešková za roli Paní Danversové v inscenaci Rebecca, Divadlo J. K. Tyla - soubor muzikálu, Plzeň
Markéta Pešková se svým výkonem v roli tajemné hospodyně šlechtického sídla paní Danversové zařadila mezi nejzajímavější a nejnadanější osobnosti současného českého muzikálového divadla. Svoji postavu tvaruje niterně za pomoci minimalistických prostředků, ovšem o to působivěji. Stačí jí jemná gesta a mimika, aby divákům předestřela dokonalou studii démonické postavy v jádru nešťastné ženy, s níž není radno přijít do konfliktu. S nevídanou bravurou zvládá efektně interpretovat písně, jež však v tomto muzikálu patří k těm vůbec nejnáročnějším. Její nastudování role je obdivuhodně propracované jak po stránce pěvecké, tak i herecké.
MUŽI:
Lukáš Adam za roli Luigi Lucheni v inscenaci Elisabeth, Národní divadlo moravskoslezské – soubor muzikálu, Ostrava
Herecky, pěvecky i tanečně talentovaný herec ztvárnil roli atentátníka Luigiho Lucheniho sugestivním a bravurním způsobem. V naprostém souznění se záměrem autorů učinil ze své postavy glosátora dění kolem hlavní hrdinky, rakousko-uherské císařovny Elisabeth (Alžběty). Zvláštní pozornost si zaslouží jeho ztvárnění obou tváří této postavy: vtipného kritika doby a jejích protagonistů i anarchistického vraha císařovny, který se po více než století zodpovídá za svůj zločin před Božím soudem. Při maximálním respektu k ostatním hercům i situacím na jevišti dokáže zcela mimořádným způsobem soustředit pozornost diváků právě na sebe. Tuto schopnost ostatně mnohokrát dokázal již v minulosti.
Jan Kříž za roli Maxim de Winter v inscenaci Rebecca, Divadlo J. K. Tyla – soubor muzikálu, Plzeň
Výkon Jana Kříže v roli bohatého šlechtice Maxima de Wintera v plzeňské inscenaci muzikálu Rebecca je plnokrevný a ohromující. Tajuplného Maxe ztvárňuje jako charismatického, rozhodného, ale i vnitřně rozervaného muže, hledajícího lásku, porozumění a klid. Pěvecky je naprosto suverénní.
Jan Sklenář za roli Beetlejuice v inscenaci Beetlejuice, Hudební divadlo Karlín, Praha
Ačkoliv Jan Sklenář dosud nepatřil mezi známé české muzikálové stálice, díky svému mimořádnému výkonu v titulní roli amerického muzikálu Beetlejuice podle stejnojmenné filmové předlohy se stal bezesporu hlavní hvězdou inscenace. Jeho excentrický a zábavný démon umí děsit, bavit i dojímat, dokáže být zákeřný i citlivě romantický. Každý jeho výstup je přívalem energie, a i když z jeviště téměř nezmizí, celé představení svým živelným výkonem doslova táhne. Jako pomyslný průvodce světem duchů komunikuje s diváky, komentuje dění a probouzí emoce. Výtečný je také po pěvecké stránce. Svým výkonem tak prvotřídně vypravené muzikálové show dodává potřebnou atmosféru.
Širší nominace:
Hana Fialová – za roli Donny Sheridanové v inscenaci Mamma mia! (Národní divadlo moravskoslezské, Ostrava)
Andrea Gabrišová – za roli Arcivévodkyně Sofie v inscenaci Elisabeth (Národní divadlo moravskoslezské, Ostrava)
Petra Králová – za roli Evy v inscenaci Eva! (Městské divadlo Zlín)
Dagmar Křížová – za roli Zoe Murphy v inscenaci Drahý Evane Hansene (Městské divadlo Brno)
Lucie Pragerová – z roli Já v inscenaci Rebecca (Divadlo J. K. Tyla, Plzeň)
Vendula Příhodová – za roli Jany Seymourové v inscenaci Six (Divadlo J. K. Tyla, Plzeň)
Natálie Tichánková – za titulní roli v inscenaci Elisabeth (Národní divadlo moravskoslezské, Ostrava)
Jan Brožek – za roli Evana Hansena v inscenaci Drahý Evane Hansene (Městské divadlo Brno)
Martin Holec – za role Šaška / Sluhy / Profesora v inscenaci Dracula (Divadlo J. K. Tyla, Plzeň)
Pavel Klečka – za roli Tovjeho v inscenaci Šumař na střeše (Slezské divadlo Opava)
Radek Melša – za roli Jaroslava Ježka v inscenaci Ježek (Městská divadla pražská)
Přemysl Pálek – za roli Jerryho Lukowského v inscenaci Donaha! (Divadlo Na Fidlovačce, Praha)
Peter Pecha – za roli Loly / Simona v inscenaci Kinky Boots (Národní divadlo moravskoslezské, Ostrava)
Marco Salvadori – za roli Evana Hansena v inscenaci Drahý Evane Hansene (Městské divadlo Brno)
Schválila odborná porota ve složení:
Zdeněk Barták (předseda poroty), Pavel Bár, Milan Bátor, Radek Janda, Oldřich Kříž, Jiří Landa, Machytková Ludmila, Jolana Nováková, Michael Prostějovský, Vítězslav Sladký