Divadelní noviny Aktuální vydání 19/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

19/2024

ročník 33
12. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny >

    Varyš píše Adéle Kajn (a naopak)


    Milá Adélo
    ,

    zdravím tě do Berlína, přizval jsem Tě, abychom to tady vyšperkovali zahraničními pohledy. A taky, protože se blíží pražský německý festival, každoroční záminka k debatám o tom, jak jsou v Německu skvělé věci, a u nás ne, nebo naopak. V jeho předvečer přichází nejněmečtější z českých divadel, pražská Komedie, po mile artistním podání Spílání publiku, s razantně politickou inscenací Víra, láska, naděje v režii Kamily Polívkové. Dílo totiž komentuje aktuální politickou situaci v Praze a taky situaci kolem hospodářské krize, respektive rostoucího počtu bezdomovců, žebráků a chudých lidí obecně. Činí tak ovšem poněkud jednoduchým způsobem…

     

    KAJN píše Varyšovi

    Milej Vojtěchu,

    máš pravdu. Krize vládne divadlem více než reálným světem (říkám si, jestli ta z 30. let je podobně nafouknutou bublinou jako ta aktuální, asi budeme muset dějepis pořádně revidovat). Elfriede Jelinek, Dennis Kelly a Roland Schimmelpfennig píší ostošest nové hry a naštěstí je i dost starých, které se dají politicky vhodně aktualizovat (třeba ten Horváth, že jo). Zdejší intelektuální svět to má pochopitelně naopak a kdo nevolí zelené nebo postkomunisty, je skoro fašista. Dokonce pro mnohé i sociální demokracie je konformně pravicová…

    Celé znění dopisů najdete ve sloupci blog DN


    Komentáře k článku: Varyš píše Adéle Kajn (a naopak)

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,